Daimler, suspectat ca ar fi echipat propulsoarele diesel cu sisteme de manipulare a emisiilor
12.06.2018
        
Distribuie acest articol!   

Conform publicatiei germane Bild am Sonntag, Kraftfahrtbundesamt (KBA, autoritatea federala din domeniul trasporturilor) ar fi descoperit cinci „dispozitive ilegale de oprire” la motoarele produse de concernul Daimler, proprietarul marcii Mercedes-Benz. Se banuieste ca respectivele dispozitive sunt folosite la toate motoarele diesel Euro 6, aproximativ 1 milion de unitati, pentru manipularea emisiilor.

Un purtator de cuvant al Daimler a refuzat sa comenteze aceasta declaratie, adaugand: „Colaboram in intregime si cu transparenta cu KBA”.

La fel ca alti producatori, Daimler foloseste nitrat de uree lichid pentru a neutraliza emisiile de oxid de azot la evacuare. Totusi, KBA suspecteaza ca dispozitivele de control al emisiilor le permit autovehiculelor sa emita substante poluante in exces fara sa a fi detectate.

De cand Volkswagen a intrat, in 2015, in scandalul Dieselgate, producatorii germani de autovehicule – Volkswagen, Daimler si BMW – s-au confruntat cu o tot mai puternica retinere a clientilor in achizitionarea motoarelor diesel, tehnologie in care gigantii germani au investit miliarde de euro.

Dieter Zetsche, directorul Daimler, are in aceasta perioada o serie de intalniri cu Andreas Scheuer, ministrul german al Transporturilor, pe tema emisiilor diesel.

UPDATE 13 iunie 2018: Ministerul german al Transporturilor a ordonat rechemarea imediata a 774.000 de automobile Mercedes, in intreaga Europa, masini ale caror motoare diesel sunt echipate cu softuri capabile sa falsifice nivelul de emisii. Principalele modele vizate sunt Vito, SUV-ul GLC si Clasa C.

Distribuie acest articol!