Care sunt cele mai valoroase marci auto in 2018

10 iulie 2018



Kantar Millward Brown a lansat raportul anual BrandZ Top 100 cele mai valoroase branduri globale, care sustine ca Toyota este din nou cel mai valoros producator de automobile, cu o valoare de 29,9 miliarde de dolari.

Grupul declara ca segmentul automobilelor a urcat cu 7% in valoare, datorita ofensivei vehiculelor crossover si de lux, precum si vanzarilor in crestere in “cele mai multe regiuni ale lumii industrializate”.

In ceea ce priveste locul Toyota, Kantar Millward Brown a remarcat ca “reputatia companiei pentru calitate si fiabilitate a generat un nivel ridicat de loialitate”, ceea ce a ajutat Camry sa devina cel mai bine vandut sedan din America.

BMW si Mercedes au schimbat clasamentul in acest an, in timp ce Mercedes a urcat cu 9 procente, iar valoarea BMW a crescut cu doar 4 procente.

Ford a ramas pe locul 4, in ciuda unei scaderi de 2 procente. Acest lucru este surprinzator, avand in vedere popularitatea truck-urilor si crossover-elor.

Companiile care ocupa locurile 5-8 au ramas acolo, dar toate au inregistrat castiguri in evaluarile lor. Cel mai mare „alpinist” a fost Tesla, care are o valoare de 9,4 miliarde de dolari, ceea ce reprezinta o crestere de 60% fata de anul trecut. Kantar Millward Brown spune ca acest lucru „reflecta fascinatia pentru o marca de tehnologie care este, de asemenea, in afaceri legate de calatoria in spatiu si sentimentul de accesibilitate, din moment ce Tesla intra pe piata cu modele mai ieftine„.

Maruti Suzuki a fost o noutate anul acesta, clasandu-se pe locul 9, cu o valoare de 6,3 miliarde de dolari. Compania datoreaza acest lucru unei cresteri puternice si unei retele de dealeri premium care vand un model de lux accesibil prin intermediul showroom-urilor Nexa.

In Top 10 se mai afla si Volkswagen, cu o valoare de 5,9 miliarde de dolari. In ciuda scandalului Dieselgate, care pare a nu se mai incheia, Kantar Millward Brown declara ca oamenii au continuat sa aiba incredere si sa recomande Volkswagen, din cauza experientei lor bune cu aceasta marca.

Merita sa subliniem ca aceste evaluari nu sunt tocmai “reale”, deoarece este folosita o metodologie care determina “punctul de vedere al consumatorilor fata de echitatea marcilor, pornind de la convingerea ca modul in care consumatorii percep si simt un brand determina succesul si esecul”.