Segmentul diesel, in scadere in Europa

22 august 2018



Dupa un prim trimestru din 2018 in care Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) anunta in trei cifre procentuale noua realitate automobilistica de pe batranul continent, diminuarea segmentului diesel continua si in trimestrul al doilea.

Daca in lunile ianuarie – martie 2018, automobilele pe benzina au inregistrat o crestere de 14,6% fata de aceeasi perioada din 2017, iar cele electrice (EV si PHEV) un plus de 47%, variantele echipate cu motoare diesel au fost in scadere cu 17%.

Inceputa odata cu scandalul emisiilor trucate si recunoscute intr-un tarziu de Volkswagen, in 2015, suspiciunea publicului fata de modelele diesel au avut un impact negativ asupra vanzarilor.

Desi trendul descendent a incetinit dupa trei ani, rezultatul este o schimbare treptata a structurii parcului auto in Europa.

Din ultimele informatii furnizate de ACEA de pe piata europeana, aflam ca in luna iulie inmatricularile diesel au scazut cu 10,5% fata de anul trecut si segmentul diesel reprezinta in prezent 32,3% din parcul auto, fata de 40,5% anul trecut.

Un nivel atat de scazut nu s-a inregistrat in Europa din 1999, inainte de epoca de inflorire a variantelor diesel.

db