Arta promovarii, dincolo de limitele terestre

29 august 2018



Inca nu s-a asezat bine praful starnit de furtuna „privatizarii neimplinite” Tesla si de procesele intentate pentru incercarea de manipulare a bursei, cand o noua mutare pe tabla de sah a promovarilor neconventionale readuce numele firmei in prim plan.

Zvonul ca Grupul Volkswagen, in cautare urgenta de tehnologie avansata pentru automobile electrice si autonome, ar fi fost dispus sa sustina financiar privatizarea Tesla, paleste in fata realitatii orchestrate, cu ocazia primelor teste cu astronautii NASA care vor reveni in spatiu, pentru prima oara dupa sapte ani, cu o nava americana construita de Space X. Incepand din 2011, cand programul navetelor NASA a fost retras, deplasarea la laboratorul orbital a fost posibila doar cu ajutorul navelor rusesti. Detalii despre programul misiunilor si testele in curs, gasiti aici.

Asa cum a facut si lansarea in spatiu a unui roadster Tesla, imaginea cu cele doua Tesla Model X albe, ce vor fi utilizate pentru deplasarea astronautilor la rampa de lansare, a facut rapid inconjorul lumii. Cu siguranta, revenirea in spatiu a astronautilor NASA, cu o nava americana, va fi intens mediatizata si o generatie noua va asista la deplasarea lui Bob Behnken si Doug Hurley spre nava Falcon 9, pentru a-si lua in primire comenzile la bordul capsulei Dragon 2.

Imaginile lansarii din aprilie 2019, de la Kennedy Space Center in Florida, vor fi intiparite in memoria privitorilor pentru mult timp si un coltisor al memoriei va fi ocupat de baletul mecanic al deschiderii usilor din spate ale modelului X.

Space X – Model X… usi „aripi de soim” – zbor in spatiu… Oare totul este pura intamplare, sau sunt acele sclipiri de geniu care insipra si motiveaza, ridicand arta promovarii dincolo de spatiul clasic si media sociala?

db