Incurcaturi legale la Bosch, BMW si FCA

1 septembrie 2018



Din motive diferite, trei mari firme globale din industria auto au fost protagonistele unor stiri ingrijoratoare, legate de investigatii legale, in ultima vreme.

BOSCH

Pe masura ce ancheta procuraturii din Braunschweig se adanceste in circumstantele scandalului Dieselgate, numele firmei Bosch, furnizorul nr. 1 mondial de echipamente diesel, este tot mai des pomenit. Editorialul din 31 august al revistei germane Wirtschafts Woche, intitulat “Aparent Bosch este adanc implicat in scandalul diesel”, dezvaluie ca s-au gasit mesaje interne in care angajati ai firmei Bosch descriu secventa de software capabila sa mascheze emisiile poluante in timpul verificarilor pe standul de proba, ca fiind “functii acustice”, o denumire utilizata pentru a masca rolul ilegal al respectivelor linii de cod.  Inca din 2009, Bosch a semnalizat reprezentantilor Volkswagen ca utilizarea acestui software nu este legala, dar cu toate acestea au livrat echipamente pentru milioane de autovehicule.

BMW – Coreea

Cu urmare a peste 40 de incendii declansate pe mai multe automobile BMW in Coreea, politia din Seoul a efectuat un raid la sediul central al reprezentantei producatorului german. Inca din 15 august, ministerul transportului a impus un recall pentru 106.000 automobile, in vederea inspectiei motivelor care au cauzat incediile.

Razia politiei a fost justificata de suspiciunea ca reprezentantii BMW ar fi stiut despre cauzele tehnice ce pot genera incendii, dar nu au intreprins nicio actiune de prevenire.

FCA (Fiat Chrysler Automobiles)

Dupa disparitia prematura al lui Sergio Marchionne, valoarea actiunilor Grupului FCA a scazut cu 16%. Disparitia unui gigant al industriei auto moderne nu a impiedicat investitorii sa intententeze un proces firmei, pe motiv ca ar fi tainuit starea grava a sanatatii CEO-ului. Datorita prevederilor legale pentru firmele cotate la bursa, de a informa publicul despre orice detalii care ar putea avea impact major asupra actiunilor firmei, instanta va incerca sa stabileasca daca presedintele FCA, John Elkann, sau Consiliul de Administratie au cunoscut starea grava a sanatatii lui Sergio Marchionne si au tainuit acest fapt.

db