Suzuki a depasit BMW, in topul rentabilitatii

7 septembrie 2018



Suzuki este, mai nou, cel mai rentabil constructor de automobile, gratie ciclului lent de reinnoire a modelelor. Pentru o lunga perioada de timp, aceasta pozitie de lider a fost detinuta de BMW. Schimbarea a intervenit in al doilea semestru din 2018.

Recunoscut ca un constructor rentabil, datorita marjelor operationale importante, BMW se vede detronat acum de Suzuki, conform rezultatelor publicate de agentia Ernst & Young. Trebuie precizat ca datele compliate au vizat doar cele mai mari 16 piete auto din lume.

In al doilea trimestru din 2018, Suzuki a avut o marja operational de 11,8%, fata de 11,4%, cat a inregistrat BMW. Pentru comparatie, Grupul PSA (Peugeot, Citroen, DS si, mai nou, Opel) i-a impus drept target constructorului german Opel, dupa preluare, sa creasca la 6% marja operationala, in timp ce valoarea medie la nivel de grup este de 8,5%.

In general, constructorii generalisti au drept principal obiectiv realizarea de marje impresionante. Cheia succesului in aceasta privinta poate fi, bineinteles, ritmul de innoire a modelelor.