Temerile sefului de la Volkswagen

29 octombrie 2018



Directorul executiv de la Volkswagen, Herbert Diess, a vorbit recent despre sansele marilor producatori germani de a se mentine in varful industriei de profil. Spre surprinderea multora, discursul lui Diess nu a fost prea optimist si, cu siguranta, i-a pus pe multi pe ganduri!

Diess este convins ca producatorii germani majori – grupurile Volkswagen, BMW si Daimler – au doar 50% sanse sa-si pastreze pozitia de top in industrie, daca nu efectueaza schimbarile radicale, aduse de noile reglementari si tendintele pietei. El a folosit un exemplu sugestiv in acest sens – fostele metropole ale industriei auto, cum ar fi Detroit, Oxford-Cowley sau Torino, pe care daca le vizitezi acum, intelegi ce se intampla cand corporatii odata puternice si industrii de varf incep sa se clatine.

De asemenea, CEO-ul Volkswagen Group a criticat guvernele UE pentru inasprirea regulilor privind emisiile de CO2 pana in 2030, marcandu-le ca masura drastica. Interzicerea vehiculelor cu motoare cu combustie interna incepand din 2030 ar reprezenta o amenintare la adresa a peste 600.000 de locuri de munca in industria din Germania, dintre care 436.000 provin de la companiile de automobile si de la furnizorii acestora.

Diess sustine ca, din perspectiva zilei de astazi, sansele ca industria auto germana sa mai apartina elitei globale in 10 ani sunt de 50%.

Pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 30%, pe piata din Europa, pana in 2030, va trebui ca 30% din totalul vanzarilor Volkswagen sa fie modele full electrice. Sau chiar jumatate, in cazul reducerii cu 40% a emisiilor de dioxid de carbon!

Seful Grupului Volkswagen a mai declarat ca reducerea emisiilor de CO2 la autovehicule este prea costisitoare si va conduce, in cele din urma, la o crestere a poluarii cu CO2 in Germania, deoarece tara genereaza electricitate din carbune brun.

Trecerea de la motoarele cu combustie la cele electrice ar costa, de asemenea, 14.000 de locuri de munca la Volkswagen, pana in 2020, potrivit lui Diess, pentru ca autovehiculele electrice necesita mai putin timp pentru a fi construite decat cele conventionale. In plus, un acumulator si un motor electric au doar 200 de componente, comparativ cu cele 1.400, in cazul motoarelor cu combustie.