Scurta incursiune in lumea hibrizilor premium de la Lexus

19 octombrie 2018



Timisorenii au ocazia, in acest weekend, sa cunoasca indeaproape cateva dintre modelele Lexus, in cadrul unei caravane care poposeste vreme de doua zile in orasul de pe Bega. In ceea ce ne priveste, prin amabilitatea reprezentantei Toyota Timisoara, ni s-a oferit ocazia sa testam doua dintre vedetele acestei caravane, SUV-ul NX si coupe-ul LC.

Modelul NX, in versiunea 300h, testata de noi, este un crossover de lux, cu propulsie hibrid benzina – electric, a carei putere cumulata este de 197 CP. Beneficiaza de tehnologia Lexus Hybrid Drive, una dintre cele mai evoluate din lume la momentul actual, care selecteaza in mod inteligent cea mai potrivita sursa de alimentare. Tractiunea este integrala, cu distribuirea inteligenta a cuplului, iar trasnmisia este automata, E-CVT gestionata electronic.

Lista dotarilor standard este lunga si complexa, tipica pentru categoria premium, acolo unde Lexus este o referinta. Rafinamentul finisajelor, atentia la detalii si nenumaratele dotari de confort il recomanda printre cele mai atractive oferte din segmentul sau. Apropo de oferte, pretul de pornire este de 44.000 de euro cu TVA.

O experienta aparte ne-a oferit coupe-ul LC, pe cat de fascinant la exterior, pe atat de impresionant la interior. O adevarata vitrinia tehnologica, animata de combinatia benzina – electric: un motor pe benzina de 3,5 litri aspirat V6 ce dezvolta 299 CP si 348 Nm si unul electric, pentru o putere cumulata de 359 CP si o acceleratie 0-100 km/h in doar 5,0 secunde!

O sportiva de lux in adevaratul sens al cuvantului, ce se poate masura de la egal la egal cu modelele similare de sorginte europeana sau americana. Transmisia automata Multi Stage Hybrid cu 10 trepte de viteze si padele la volan, aerodinamica activa, modurile de selectare a stilului de pilotaj si directia activa pe cele patru roti sunt cateva dintre deliciile oferite celui de la volan.

Interiorul combina notele clasice, date de ceasul analogic de pe bord si tapiteria din Alcantara si piele Tahara, cu notele de modernism, asigurate de bordul digital sau sistemul audio Mark Levinson, si cele high-tech, sugerate de diverse suprafete placate cu metal satinat si insertii din carbon.

Despre capabilitatile dinamice ale lui LC 500h te edifici inca din primele momente de rulaj, dupa raspunsul motorului si fermitatea tinutei de drum. Pe parcurs, asteptarile sunt confirmate din plin, printr-o prestatie incantatoare, care reuseste sa imbine subtil impresia deosebita lasata de luxul oferit la bord, cu senzatiile specifice unui temperament sportiv.

Desigur, toate placerile isi au pretul lor! In cazul lui LC 500h, plecarea este la circa 100.000 de euro si se poate ajunge, in cazul variantei de top, la 116.000 de euro (preturi cu TVA).

Concluzia este cat se poate de clara, chiar daca cele doua teste au fost de scurta durata: Lexus isi merita pe deplin locul in elita industriei auto, fiind printre putinele nume mari din domeniu care reuseste sa ofere deopotriva tehnologie de top si calitate la cele mai inalte standarde. Nu intamplator, este singurul constructor care ofera intreaga gama si in versiune hibrid. O gama ce numara 9 modele!

ec