Ford incearca un plan de relansare in Europa

12 ianuarie 2019



Pentru a redeveni rentabil pe Batranul Continent, Ford intentioneaza sa faca curatenie printre modelele sale si sa concedieze angajati.

Divizia europeana a Ford are destule probleme: intre 2000 si 2018, cota de piata a scazut de la 11 la 6,4%, iar anul trecut constructorul a inregistrat o scadere semnificativa pe piata britanica. Ca reactie la aceste pierderi, Ford va prezenta un plan de relansare care vizeaza cresterea vanzarilor si ameliorarea rentabilitatii.

Pentru a face economii, Ford are in vedere reducerea efectivelor. Divizia europeana are 53.000 de angajati, insa marca nu a precizat deocamdata cate persoane vor fi concediate. Uzina Ford de la Blanquefort, din Franta, care avea 800 de angajati, a fost inchisa, iar pentru restul filialelor, constructorul american mizeaza pe plecari voluntare.

Ford va reorganiza si oferta sa in jurul a trei poli: vehicule pentru persoane fizice, importuri si utilitare. Acestea din urma sunt foarte importante pentru marca, reprezentand un sfert din vanzarile sale in Europa.

In ce priveste modelele pentru persoane fizice, Ford va renunta la modele mai putin rentabile, iar altele vor fi imbunatatite. C-Max nu va mai fi produs, in schimb Mondeo va mai ramane cativa ani pe piata.

Importurile se refera la vehiculele de nisa, fabricate in afara Europei care inseamna un plus de imagine pentru marca. Este vorba de Mustang, Edge si doua SUV-uri care vor fi lansate in curand, dintre care unul electric de inalta performanta.

Sursa: rapoartele financiare trimestriale

De peste ocean, perspectiva despre scaderea profitabilitatii europene de la +6% in 2016 la -3,2% este cu totul alta, un editorial din influentul Wall Street Journal (trambita bursei din New York) sustinand ca singura actiune cu efect rapid de rentabilizare ar fi parasirea cu totul a pietei europene, asa cum a facut General Motors, dupa vanzarea marcii Opel grupului francez PSA.