Peugeot va prezenta la Geneva conceptul electrificat 508 Peugeot Sport Engineered

23 februarie 2019



In toamna anului trecut, Divizia Peugeot Sport a anuntat ca va dezvolta o gama performanta de vehicule electrificate de serie. Ca un preludiu la aceasta noua gama de produse, Peugeot prezinta in premiera mondiala, la Salonul de la Geneva 2019, conceptul electrificat 508 Sport Engineered.

Pentru ca propulsia electrificata poate fi sinonima cu o placere pura la condus, dezvoltarea unei game dedicate performantei a fost mai mult decat evidenta. Inginerii de la Peugeot Sport au avut misiunea de a dezvolta Conceptul 508 Peugeot Sport Engineered, un derivat din sedanul radical Peugeot 508 Hybrid, care sa ofere performante de top cu emisii scazute, in premiera pentru un model Peugeot, dar si un design elegant si sportiv.

Peugeot ofera deja niveluri excelente de performanta cu versiunile GT si GTi, dar si cu modelele Hybrid si Hybrid4, ce vor fi dezvoltate in viitorul apropiat. Conceptul 508 Peugeot Sport Engineered merge si mai departe, prefigurand dezvoltarea unei noi game de vehicule electrificate performante.

Cu aceasta strategie, Peugeot demonstreaza ca propulsia electrificata este sursa unei neo-performante inteligente, care asociaza puterea cu eficienta. Dezvoltarea acestei noi game a fost incredintata Diviziei Peugeot Sport, renumite la nivel mondial pentru designul modelelor sport – 908 si 3008 DKR, victorioase in cursa de 24 de ore de la Le Mans si la Raliul Dakar, si derivatele lor reinnoite 208 R2, 308 Racing-Cup si 308 TCR.

Acest know-how este vizibil si pe sosele, Peugeot Sport punandu-si semnatura si pe modelele Peugeot RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) si 308 GTi by Peugeot Sport (2015).

Conceptul 508 Peugeot Sport Engineered propune trei motoare (un propulsor PureTech 200, un motor electric de 110CP si un altul de 200 CP pe puntea din spate), doua surse de energie, dar si un sistem de tractiune integrala. Cuplul maxim este de 500 Nm, iar aceste caracteristici il fac egal cu un vehicul echipat cu motor cu ardere interna de 400 CP: acceleratie 0-100km/h in 4,3 secunde, 400 m in 12,5 secunde, 1.000 m in 23,2 secunde, 80-120km/h in 2,5 secunde, 80-180 km/h in 9,3 secunde, viteza maxima: 250 km/h.

Sistemul de franare este adaptat la aceste performante: discurile frontale ventilate de 380 mm sunt montate pe suporturi din aluminiu si sunt actionate de patru pistoane glisante (cu diametru de 38 si 41 mm) montate pe niste etriere fixe. Sasiul exceptional al noului Peugeot 508 a fost modificat in mod specific pentru a reduce garda la sol, pentru a include noi componente de suspensie pentru amortizare si pentru a mari ecartamentul cu 24 mm pe puntea din fata, respectiv 12 mm pe puntea spate. Precizia directiei a fost, de asemenea, imbunatatita pentru a oferi un plus de eficienta si de placere la volan.

Bateria (cu o capacitate de 11,8kWh) ofera o autonomie de pana la 50 km (WLTP) in modul full-electric.

In modul sport, sursele de energie termica si electrica asigura impreuna viteze de pana la 190 km/h, oferind un sprint impresionant in orice conditii.

Sursa: comunicat de presa Peugeot / Trust Motors