Audi va incerca sa recupereze terenul pierdut fata de BMW si Mercedes-Benz

21 martie 2019



Audi va prezenta noua strategie de brand in luna mai, cu scopul de a recupera terenul pierdut in ultimul timp, in fata principalilor sai rivali, BMW si Mercedes-Benz.

Anul trecut, rentabilitatea vanzarilor Audi a scazut de la 7,8% la 6%, deoarece constructorul din Ingolstadt si-a sporit cheltuielile cu modelele electrice si a intampinat probleme legate de productie, din cauza noului sistem de testare a emisiilor, WLTP. In acelasi timp, livrarile globale au coborat la 1,81 milioane de unitati (o scadere cu 3,5% fata de 2017), in timp ce vanzarile in Europa au scazut cu 14%.

Sunt semne ca anul 2019 va fi un ”an de tranzitie” pentru Audi, care anticipeaza greutati financiare, generate de gestionarea tranzitiei la WLTP, cheltuielile mari si in avans pentru mobilitatea electrica, precum si mediul macroeconomic din ce in ce mai dificil. In acest context, un oficial Audi a definit 2019 ca pe ”un an de curatare”.

Primul pas catre un viitor mai bun este prevazut pe 23 mai, cand Audi va prezenta un nou plan strategic, care urmareste imbunatatirea utilizarii capacitatilor productive, inclusiv gruparea de platforme si arhitecturi ale modelelor. O alta solutie ar putea fi lansarea mai multor modele high-end, astfel incat, pana in 2025, gama sa numere 15 modele din segmentul superior si mediu.

Vor aparea, de asemenea, o serie de modele complet electrice si plug-in hibrid, ce vor fi lansate in urmatoarele 24 de luni. Astfel, Audi va avea in oferta 30 de modele electrificate, pana in anul 2025. Iar investitia in automobilele autonome, electrice si conectate, prevazuta sa se faca pana la finele anului 2023, se va ridica la 14 miliarde de euro.

Potrivit Bloomberg, Audi si-a propus, de asemenea, o “cooperare mai profunda” cu marcile surori Volkswagen si Porsche, in viitorul apropiat. De asemenea, constructorul german intentioneaza sa se concentreze pe cea mai mare piata din lume, China.