BMW M dezvolta un nou sistem de afisaj si control pentru automobilele sport de inalta performanta

10 mai 2019



BMW M GmbH prezinta un nou sistem de afisaj si control pentru configurarea sistemelor de propulsie, sasiu si asistare a condusului de pe automobilele sale sport de inalta performanta. Pe langa posibilitatea suplimentara de adaptare a setarilor automobilului la situatia de moment si la preferintele personale prin utilizarea butonului Setup, conducatorii se pot bucura si de serviciile noului M Mode (activat printr-un buton).

Butonul Setup poate fi utilizat pentru ajustarea setarilor masinii, in timp ce M Mode permite ca sistemele de afisare si asistare a condusului sa fie reglate dupa cerintele celui de la volan. Personalizarea suplimentara si operarea si mai intuitiva vor fi disponibile in premiera la noile BMW M8 Coupé si BMW M8 Competition Coupé, dar si la noile BMW M8 Cabriolet si BMW M8 Competition Cabriolet. Cu ajutorul acestor dotari noi, conducatorii modelelor BMW de inalta performanta din segmentul de lux se pot bucura si mai mult personalitatea duala M – de la confort superior pe distante lungi, la dinamica atractiva pe circuit.

In mod traditional, sistemul de control dezvoltat pentru modelele BMW M permite ca tehnologia de propulsie si a sasiului sa fie configurata intr-o varietate de moduri in functie de preferintele personale si de nevoi. Intr-adevar, conducatorul poate activa diferite setari pentru motor, suspensie si directie, independent unele de celelalte. La modelele echipate cu sistemul de tractiune integrala M xDrive, distributia puterii intre puntea fata si cea spate poate fi variata si ea. Acum, noile BMW M8 Coupé si BMW M8 Cabriolet ofera posibilitatea de a configura si sistemul de franare, dupa cum este necesar.

Situat pe consola centrala a noilor BMW M8 Coupé si BMW M8 Cabriolet, noul buton Setup permite acces direct la toate optiunile de reglaj disponibile pentru cinci parametri ai automobilului. Apasarea butonului deschide un meniu Setup in displayul central, care ofera o imagine de ansamblu a setarilor masinii activate in acel moment. Ulterior, conducatorul poate activa modul dorit pentru motor, suspensie, directie, frane si M xDrive – intr-un singur pas in fiecare caz – prin intermediul touchscreen sau a controlerului iDrive.

Caracteristicile motorului pot fi ajustate prin intermediul setarilor EFFICIENT, SPORT si SPORT PLUS, in timp ce optiunile pentru sasiu COMFORT, SPORT si SPORT PLUS ofera acces la trei profiluri pentru amortizoarele controlare electronic. Conducatorul poate alege si intre COMFORT si SPORT pentru directia electromecanica specifica M si noul sistem de franare. Cand DSC (controlul dinamic al stabilitatii) este dezactivat, setarile 4WD, 4WD SPORT si 2WD (pentru tractiune spate exclusiva) pentru sistemul de tractiune integrala M xDrive intra si ele in actiune. Doua variante configurate individual ale acestei setari pot fi salvate, incluzand ?i setarile preferate ale conducatorului pentru acustica motorului, caracteristicile de schimbare a vitezelor, controlul stabilitatii si functia Auto Start Stop. Configuratia generala a automobilului poate fi apelata instantaneu in orice moment prin apasarea unuia dintre cele doua butoane M de pe volan.

Versiunea specifica M a noii tehnologii de franare deschide calea pentru configurarea caracteristicilor de franare, o particularitate disponibila in premiera la noul BMW M8. Noul sistem reuneste functiile de activare a franei, de brake boosting si de control al functiilor de franare in cadrul unui modul compact. Sistemul de franare integrat reduce masa cu aproximativ doua kilograme. Sistem de vacuum a fost inlocuit cu un sistem del de un actuator electric, care permite ca frana sa fie declansata mai dinamic si asigura si interventii mai rapide si mai precise din partea sistemului de control al stabilitatii.

De asemenea, sistemul de franare integrat indeplineste misiunea de a permite ca decelerarea automobilului sa fie adaptata cu precizie la comanda pilotul, cu o reactie adaptata perfect la orice situatie. Raspunsul franarii primit de conducator nu este afectat de suprafata uda a soselei, acceleratia laterala semnificativa sau temperatura ridicata a franelor, iar acest lucru asigura masurare precisa a fortei de franare in orice moment. Versiunea noului sistem de franare dezvoltat pentru modelele BMW M ofera conducatorului si doua setari pentru reactia pedalei.

Modurile COMFORT si SPORT schimba presiune necesara asupra pedalei de frana pentru raspunsul sistemului de franare. Aceasta permite conducatorului sa aleaga intre o perceptie orientata spre confort a procesului de franare si o reactie instantanee, foarte directa de actionare a pedalei. Noul BMW M8 combina acest sistem inovator cu franele M Compound disponibile standard, dar si cu franele M din carbon ceramic.

Pe langa noile optiuni de configurare oferite de butonul Setup, noul BMW M8 permite si ajustarea caracteristicilor de schimbare ale transmisiei Steptronic cu opt trepte prin intermediul butonului Drivelogic de pe maneta selectorului, dar si a acusticii motorului printr-un buton separat de pe consola centrala. Modul M Dynamic – care ridica pragul de interventie pentru controlul stabilitatii si permite derapaje controlate – si modul DSC Off pot fi initiate si ele prin apasarea unui buton.

O prezenta noua la varfurile gamei de modele de la BMW M GmbH este butonul M Mode situat pe consola centrala. Acesta poate fi utilizat pentru schimbarea reactiei sistemelor de asistare a condusului si ecranele din panoul de instrumente complet digital si Head-Up Display. M Mode permite conducatorului sa activeze modurile ROAD si SPORT, in timp ce noile BMW M8 Competition Coupé si BMW M8 Competition Cabriolet dispun si de setare TRACK.

Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania