Modelele SUV detin aproape 40% din piata auto europeana

8 mai 2019



In primul trimestru al acestui an, modelele SUV au reprezentat deja 37% din totalul vanzarilor de pe piata auto europeana. Cresterea nu este atat de mare ca in urma cu trei sau patru ani, insa ponderea acestui tip de automobile este din ce in ce mai importanta si va ajunge in curand la 40%.

Este evident ca SUV-ul a devenit o obsesie pentru Europa, fapt confirmat de statisticile date publicitatii de Jato Dynamics. Vanzarile aproape ca s-au dublat incepand din 2015, trecand de la 20% la 37%. Chiar daca ascensiunea s-a mai diminuat anul trecut, cresterea a fost stimulata de o piata foarte concurentiala, care trece printr-o “criza adolescentina”: numarul modelelor nu inceteaza sa creasca.

Unele marci au intrat relativ tarziu pe aceasta piata, cum este cazul Grupului Volkswagen, ceea ce explica de ce nu s-a ajuns inca la o saturatie. Apoi, pe piata sunt deja cateva repere, cum ar fi Nissan Qashqai, care, in ciuda varstei sale, are cele mai bune vanzari pe segmentul C (compact) al SUV-urilor. Cat despre Volkswagen T-Roc, acesta este deja un best-seller la SUV-uri urbane, cu vanzari fulminante la lansarea sa.

Cu aparitia noilor generatii Nissan Juke, Renault Captur si Peugeot 2008, in lunile urmatoare vanzarile de SUV-uri ar trebui sa inregistreze noi cresteri in Europa. Pragul de 40% nu este deloc nerealist, insa nici nu putem sa afirmam ca una din doua vanzari de automobile noi va fi un SUV, pe viitor. Si asta pentru ca nu putem ignora povestea monovolumelor, care in prezent pierd teren tocmai in fata SUV-urilor. Asadar, nimic nu este jucat, iar tendintele se pot schimba rapid.

Sursa: Jato Dynamics