Daimler retrage brandul Smart de pe piata nord-americana

2 mai 2019



Grupul german Daimler a decis sa retraga marca Smart de pe piata nord-americana. Minicitadina germana nu se mai bucura de aprecierea publicului din SUA si Canada, astfel ca diriguitorii lui Daimler au decis sa parieze acum pe o alta piata strategica, China.

In ultima perioada, oferta Smart era limitata: doar versiunea electrica ForTwo, cu autonomie foarte mica, de doar 93 km! Prin urmare, vanzarile au fost foarte slabe, iar acum a venit si decizia de retragere de pe piata, la finele anului 2019. In luarea acestei decizii, cei de la Daimler au evocat si costurile de omologare, pe care le considera mult prea mari pentru un model care nu facea volume.

Smart era departe de cifrele excelente de vanzari din 2008, cand a inregistrat circa 25.000 de unitati. In SUA, ForTwo s-a vandut in 6.211 de unitati in 2016, pentru ca anul trecut sa inregistreze doar 1.276 de exemplare vandute!

Pe de alta parte, cei de la Daimler sunt convinsi ca succesul lui Smart va veni, pe viitor, din China. Alaturi de Geely, gigantul german are planuri mari in privinta propulsiei electrice, inclusiv pentru Smart.