BMW pregateste un SUV urban

15 iunie 2019



Noul model ar prelua tehnica de la Mini Countryman si ar urma sa dispuna de o motorizare termica, o motorizare hibrida reincarcabila si chiar una 100% electrica. BMW vizeaza cu acest model categoria crossover premium, reprezentata de Audi Q2.

Cu X1, X2, X3, X4, X5, X6 si X7, BMW este bine reprezentat la capitolul SUV. Totusi, marca bavareza doreste sa isi completeze linia cu X8 (un fel de X7 Coupé) si ar putea sa propuna un nou model compact, pozitionat sub X1 (foto). Presa de specialitate vorbeste deja de acest nou model, pe care l-a botezat X01.

De ce ar avea nevoie BMW de un model mai mic decat X1? Mai intai, pentru ca ar vrea sa concureze Audi Q2 si pentru ca trebuie sa diminueze emisiile de CO2, pentru a evita amenzile record prevazute in Uniunea Europeana. Desi obiectivul mediu dictat de UE este de 95g/km CO2, pentru anumite marci nivelul de CO2 este mult mai ridicat, cum este si cazul BMW. Deoarece constructorii germani au sustinut ca modelele lor sunt mult mai grele, ei ar trebui sa fie mai putin penalizati decat alti constructori, care produc automobile mult mai usoare. O intelegere destul de profitabila pentru BMW, a carui gama nu va trebui sa depaseasca 102,4 g/km CO2, in medie. In ciuda acestui ajutor de la UE, BMW nu se va incadra in noile reguli si va trebui sa plateasca penalitati de pana la 2 miliarde de euro.

Amenzile impuse de UE vor nemultumi constructorul german, intrucat vor avea un impact major asupra profitabilitatii. Chiar daca marca va putea conta pe vanzari importante in afara UE, are nevoie de o piata europeana pentru a garanta un inalt nvel de productie. In acest caz, va trebui sa gaseasca un mijloc de a reduce emisiile de CO2. Producerea unui model mai mic, mai usor si mai putin poluant este una din solutiile cele mai bune.

Pentru a crea X01, BMW nu trebuie sa mearga prea departe: Countryman de la Mini dispune de o platforma moderna, care ar putea servi acestui nou model de la BMW. Iar un BMW de clasa mica ar putea seduce noii si mai vechii clienti care nu vor sa cheltuiasca mai mult de 30.000 euro pe un X1, dar isi doresc sa conduca un SUV de la BMW.

Ar trebui sa fie un SUV mic si , cu motoare in 3 si 4 cilindri pe benzina si diesel, preluate de la X1. Versiunea hibrid va avea un bloc pe benzina de 125 CP si un motor electric de 95 CP si va fi capabila sa parcurga pana la 50 km in modul electric. Ar putea exista si o varianta electrica, care sa preia sistemul prevazut pentru viitorul BMW iX3, intr-o versiune mai putin puternica, 270 CP.

BMW ar putea prezenta in cateva luni un concept care sa anticipeze acest nou model. Varianta definitiva ar putea fi lansata undeva la orizontul anului 2022.