Scala, arma de care Skoda avea nevoie pe segmentul compactelor

12 iunie 2019



In mod paradoxal, Skoda a cunoscut o crestere puternica in Europa, in ultimii ani, fara a avea o berlina in cel mai vandut segment, cel al compactelor. Desi mult peste ca dimensiuni, Octavia era considerata un model compact in trei volume, astfel ca Rapid nu a reusit sa-si gaseasca o pozitionare clara pe piata. Cu siguranta, noul model Scala nu va avea aceasta problema!

Skoda a reusit o crestere de doua cifre fara sa aiba un model de impact pe unul dintre segmentele cele mai importante. Mai mult chiar, constructorul ceh a devenit una din marcile cele mai rentabile ale Grupului Volkswagen, chiar daca Rapid Spaceback nu a dat fiori concurentei! Dar cum o asemenea situatie nu putea fi de durata, Skoda avea nevoie de o berlina compacta, demna de numele sau, construita pe o platforma moderna si dotata cu tehnologii de ultima ora.

Toate aceste detalii se regasesc la Scala, disponibila cu motorizari diesel si pe benzina, transmisie manuala sau automata in aproape toate versiunile, cu puteri intre 90 si 150 CP.

Cat priveste concurenta, Scala ataca direct „varul” Golf. Insa nu pentru mult timp, pentru ca Golf 8 isi pregateste si el intrarea pe piata. Pana atunci insa, Scala pare mai interesanta decat Golf 7 din mai multe puncte de vedere, cum ar fi pretul, tehnologia si, mai ales, spatiul interior.

Un alt concurent important pentru Scala este Peugeot 308, actualmente una dintre cele mai bine vandute modele compacte din Europa. 308 este similar ca pret, dar are doua neajunsuri: o cutie de viteze automata care nu este intotdeauna disponibila si un portbagaj mai mic.

Un al treilea concurent direct demn de luat in seama este Ford Focus, un model ce poate reprezenta o amenintare directa pentru Scala. Focus dispune de o paleta larga de motoare si cutii de viteze, de bune abilitati si, mai ales, de preturi bune pentru dotari multiple, inca de la primul nivel de finisare.