”Patriarhul” Volkswagen, Ferdinand Piëch, a murit la varsta de 82 ani

27 august 2019



O figura emblematica din istoria Grupului Volkswagen, dar si pentru industria auto germana, Ferdinand Piëch a murit la varsta de 82 ani. Anuntul oficial a fost facut de catre sotia sa, intr-un mesaj transmis presei prin intermediul avocatului sau, insa fara sa precizeze cauza decesului.

Ursula Piëch evoca in comunicat ”o viata marcata de pasiunea pentru automobil”, in timp ce cotidianul Bild vorbeste despre ”o legenda a automobilului” si una dintre cele mai importante figuri ale industriei germane.

Piëch a murit intr-un spital din Rosenheim, in Bavaria, unde a fost dus dupa ce i s-a facut rau intr-un restaurant, unde participa la o ceremonie.

Nepot al lui Ferdinand Porsche, fondatorul marcii cu acelasi nume si creatorul celebrei broscute, un automobil conceput la cererea nazistilor, Piëch facea parte din familia miliardarilor care controleaza Grupul Volkswagen. El a preluat conducerea Volkswagen in 1993 si a ocupat pozitia de CEO pana in 2002. A fost apoi presedinte al Consiliului de Supraveghere Volkswagen pana in 2015, cand a demisionat in urma unei lupte interne pentru putere cu Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen din acel moment.

Nascut la Viena, la 17 aprilie 1937, Ferdinand Piëch era considerat ”patriarhul” Grupului Volkswagen, pe care l-a transformat dintr-un producator de modele populare, asa cum era in 1993, cand el a venit la conducere, intr-un imperiu cu numeroase marci in componenta (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bugatti, Lamborghini, Bentley si Porsche), asa cum ajunsese in 2002, cand a predat fraiele.

Devenit un influent membru al Consiliului de Supraveghere Volkswagen, Piëch s-a retras in 2015, pentru ca mai apoi, in 2017, sa isi vanda participatia la Porsche SE, actionarul principal al Grupului Volkswagen, pentru un miliard de euro. A fost finalul epocii Piëch pentru industria auto germana. Ulterior, Ferdinand Piëch a cazut definitiv in dizgratie, la fel ca Martin Winterkorn, in momentul izbucnirii scandalului Dieselgate.