Volkswagen a creat un catalizator cu dozaj dublu de AdBlue

18 septembrie 2019



Volkswagen lanseaza un nou catalizator cu dubla injectie AdBlue, pentru a reduce emisiile de oxid de azot. Aportul unui asemenea catalizator nu va avea niciun fel de efect asupra emisiilor de CO2 si nici asupra penalizarilor, conform noii legislatii in materie de emisii poluante.

Incepand cu 2015, constructorii auto au inceput sa fie amendati pentru emisiile mari de oxid de azot din atmosfera. In acest context, unii dintre ei nici nu au mai vrut sa auda de AdBlue si s-au orientat catre simple captoare de NOx, in timp ce altii au adoptat deja catalizatorul SCR (reductie catalitica selectiva), cu faimosul lichid aditional.

Volkswagen merge mai departe si dezvaluie un dublu catalizator (doua unitati de serie) cu injectoare de AdBlue in amonte la cele doua catalizatoare. Avantajul celui de-al doilea este ca fiind mai indepartat de motor si, deci, mai putin cald, permite o mai buna tratare a emisiilor poluante. Chiar daca Volkswagen nu precizeaza acest detaliu, cu siguranta trebuie sa existe si un rezvor important de AdBlue!

Pentru moment, Volkswagen a instalat acest sistem numai pe Passat 2.0 TDI Evo, care corespunde astfel noii norme Euro 6d, cea care urmeaza actualei Euro 6d-Temp.

Conform Volkswagen, emisiile de oxid de azot ale acestui Passat ar fi cu 80% mai mici decat la generatia precedenta. Noul Golf va fi viitorul model care va beneficia de acest dublu tratament catalitic.