Ferrari este campion al marjei de profit; Aston Martin, pe rosu!

30 septembrie 2019



Ferrari este constructorul auto care castiga cel mai mult per automobil vandut, fiind urmat, la mare distanta, de Toyota si Subaru.

Sa vinzi automobile este bine, dar sa castigi consistent de pe urma acestei vanzari este si mai bine. Ultimele cifre publicate de Car Industry Analysis pe Twitter arata care sunt marcile cele mai rentabile, in al doilea trimestru al anului in curs.

Ferrari a avut rezultate foarte bune in aceasta perioada, cu o marja medie de 18,7% per unitate vanduta sau un profit net de 68.888 euro. Toyota se afla pe locul al doilea, dar departe de Ferrari, cu o marja de 9,2% si un profit net per vehicul de 2.144 euro. Subaru se regaseste pe a treia pozitie a marjei (8,0%), dar din punct de vedere al profitului BMW se situeaza inaintea sa si inchide podiumul cu 2.108 euro pe masina vanduta, Subaru avand cota de 2.098 euro.

La coada clasamentului se afla Tesla (-6,1 %, marja negativa adica pierdere pe vehicul vandut), in spatele lui Jaguar Land Rover (-7,9%) si Aston Martin (-23,2%). Din punct de vedere al profitului net pe masina, Aston Martin incheie clasamentul, cu 38.438 euro pierdere medie pentru fiecare automobil vandut! Aceste cifre se explica in principal prin anumite miscari produse in contabilitatea interna si investitiile realizate in aceasta perioada de unii constructori.