Un nou scandal Dieselgate? Volkswagen este acuzat ca a manipulat emisiile si la motoarele Euro 6

23 septembrie 2019



Televiziunea germana SWR aduce acuze grave la adresa Volkswagen, afirmand ca producatorul german ar fi inselat din nou testele antipoluare. In urma analizei unor documente interne ale constructorului, SWR a ajuns la concluzia ca noile motoare diesel Euro 6, tip EA 288, incorporeaza un program care sesizeaza cand masina se afla pe bancul de testare si obliga programele antipoluare sa indice o poluare minima.

Dupa ce au examinat o serie de documente interne confidentiale ale constructorului, datand din 2015, cei de la SWR sustin ca ar fi reiesit ca motoarele diesel EA 288, cele care au urmat lui EA 189 (aflate in centrul scandalului Dieslgate), ar fi dotate cu un software care triseaza la testele de omologare.

Aceste motoare respecta norma Euro 6, intrata in vigoare pentru toate vehiculele vandute din septembrie 2015. Au fost montate pe numeroase modele ale grupului, in versiunile 1.6 TDI sau 2.0 TDI, sub siglele Volkswagen, Seat, Skoda si Audi.

In documentele interne, afirma SWR, ar fi descrisa in detaliu functionarea unui „ciclu de detectie” pe un asemenea tip de motor. Acest lucru ar fi fost posibil prin intrmediul unui program instalat pe masina, capabil sa depisteze daca un test de masurare a gazului de esapament este in curs de desfasurare sau nu.

Bineinteles, Grupul Volkswagen dezminte fervent: „Vehiculele echipate cu motorul EA 288, conform normei de emisie a gazelor de esapament Euro 6, in vigoare in UE, nu contin detectie de ciclu. In consecinta, nu exista un dispozitiv ilegal. Studiem problema din 2015 si rezultatele tuturor anchetelor si masurile confirma cunostintele noastre. Utilizarea curbelor de conducere pe motorul EA 288 nu are nicio influenta asupra respectarii valorilor minime de emisie”, sustine Volkswagen.

Un purtator de cuvant al Volkswagen a explicat ca „nu era interzisa definirea curbelor de conducere. Anumite caracteristici ale unei masini sunt definite in asa maniera incat este posibil, in principiu, sa determine daca aceasta se gaseste pe un banc de incercare. Totusi, acesti parametri nu trebuie sa fie utilizati de dezvoltatori pentru a influenta post-tratarea gazelor de esapament. Nimic nu indica faptul ca asa ceva s-ar fi produs”.

Documentele Volkswagen ar contine negru pe alb descrierea „strategiei de dosare SCR in ciclu si in afara ciclului” (SCR inseamna Reductie Catalitica Selectiva sau sistemul de tratare a noxelor – n.n.).

Cabinetul de avocatura Baier si Depner, care a fost insarcinat sa pledeze in numeroase dosare deschise in scandalul din 2015, si caruia i-au fost transmise aceste documente, este de aceeasi parere. Andreas Baier confirma ca Volkswagen a manipulat si motoarele EA 288: „Aceste documente sunt cu adevarat geniale si propulseaza scandalul la un alt nivel, acela al motorului succesor”.

Pentru moment, KBA, autoritatea federala a transporturilor motorizate din Germania, nu a reactionat la dezvaluirile SWR, nici macar dupa numeroasele solicitari din partea postului tv. La randul sau, Ministerul federal al Transporturilor a avut o reactie ezitanta, pana sa declare, in urma cu cateva zile, ca testele realizate in 2016, pe noile motoare, nu au aratat ca ar fi vorba de vreo frauda.