Final de cariera pentru modelele Fiat 500 si Panda?

26 noiembrie 2019



Segmentul Fiat 500 este amenintat in interiorul Fiat-Chrysler Automobile (FCA). Grupul italo-american ar putea abandona in viitor modelele de categorie mini (urbane), in cautarea unei rentabilitati mai bune.

Cu ocazia unei intalniri cu actionarii, Mike Manley, presedintele FCA a anuntat ca grupul va renunta progresiv la modelele mini-urbane (segmentul A) si doreste sa se concentreze pe segmentul B, unde modelele reprezentative sunt Volkswagen Polo, Renault Clio sau Peugeot 208, si care ofera „volume mai mari si marje mai bune”. Totul, cu pretul renuntarii la segmentul A, acolo unde Fiat e prezent cu Panda si 500.

Pentru reinterpretarea moderna a legendarului Fiat 500, povestea nu se va opri, insa, aici. Modelul, care se bucura de o popularitate destul de mare, isi va continua existenta prin intermediul unei noi versiuni electrice, care se afla in pregatire.

Grupul nu este singurul mare constructor care vrea sa renunte la acest segment: la PSA, Opel va opri productia modelelor mini Karl si Adam, iar viitorul este nesigur si pentru Citroën C1 si Peugeot 108. Problema pare sa fie incadrarea in noile limite de emisii, care este destul de costisitoare. Pe de alta parte, conversia la propulsia electrica implica o dezvoltare tehnica si financiara importanta.

Acesta reorientare pe segmentul urbanelor ar putea oferi ocazia de a asigura o succesiune pentru Fiat Punto si Alfa Romeo MiTo.

Situatia ar putea fi influentata decisiv de eventuala fuziune dintre FCA si PSA. Fiat si Alfa Romeo ar avea un nesperat acces la platformele grupului francez, cum ar fi cea de la noul Peugeot 208, care ar deschide calea spre o versiune italiana 100% electrica.