Cel mai longeviv V8 din industria auto implineste 60 de ani

6 decembrie 2019



Propulsorul Bentley V8 ”sase litri trei sferturi” implineste 60 de ani. Este vorba de cel mai vechi motor din industria auto contemporana, un motor care s-a aflat mereu sub capota modelului Mulsanne. Evident, de-a lungul timpului acest agregat a primit numeroase ”accesorii” de depoluare.

Trebuie mers inapoi in timp, la sfarsitul anilor 60, pentru a gasi originile motorului V8, pe care clientii lui Bentley il pot avea si astazi, pe Mulsanne. Daca in prezent are cilindreea de „sase litri trei sferturi”, in trecut avea „doar” 6,2 litri, fara supraalimentare.

Dupa Continental R, Bentley a lansat S1, apoi S2, in anii 50. Doua modele importante din trecutul constructorului, pe care le oferea la preturi exorbitante! La fel ca Mulsanne din prezent, care perpetueaza mitul. Abia la inceputul anilor 70, cilindreea a urcat la 6,75 litri, iar dupa alti ani, tehnologia turbo si-a facut intrarea si in segmentul motoarelor in 8 cilindri.

Acest motor dezvolta in prezent 530 CP si un cuplu de 1100 Nm, suficient pentru a conferi o dinamica exemplara unui automobil de trei tone, asa cum este un Mulsanne Speed. Produs la inceputurile sale in Anglia, motorul a reusit sa se conformeze rigorilor ecologiste, gratie diferitor solutii de depoluare (filtre, reciclarea gazelor, etc). Totusi, anii sunt numarati pentru acest bloc, care vine din alta epoca. Pana la urma si acest V8, produs pana acum in 35.900 exemplare, va avea aceeasi soarta ca celebrul V12 Bizzarrini de la Lamborghini, care a fost retras in urma cu cativa ani, odata cu renuntarea la Murcielago.