Vânzările Grupului PSA au scăzut semnificativ în 2019

24 ianuarie 2020



Grupul PSA, care reunește mărcile Peugeot, Citroën, DS și Opel/Vauxhall, a vândut anul trecut 3,5 milioane de automobile la nivel mondial, în scădere cu 10% față de anul precedent. Un bilanț modest, care plătește tribut dependenței puternice de piața europeană (din totalul de 3.488.930 unități vândute de grup anul trecut, 3.029.563 au fost pe bătrânul continent).

Peugeot continua să fie cea mai importantă marcă a grupului, cu 1,46 milioane de vânzări, însă în scădere cu 16,3%! Principala cauză a acestui recul este oprirea forțată a vânzărilor în Iran, una dintre cele mai mari piețe externe pentru Peugeot.

Intrarea Opel în grup nu a ușurat situația, constructorul german fiind și el într-o postură similară, ancorat exculsiv pe piața europeană. În plus, scăderile din China și Asia de Sud Est (cu 55%!) au accentuat pierderea de ritm la nivel de grup.

PSA face eforturi pentru ”internaționalizare”, prin lansarea Opel în Rusia și introducerea Citroën în India. Aceasta din urmă a înregistrat cea mai mica scădere dintre mărcile grupului, cu -5,1%. Iată cum arată clasamentul pe mărci, cu volumele de vânzări aferente și trendul înregistrat de fiecare, anul trecut: 1. Peugeot 1.456.463 (-16,3%), 2. Citroën 992.825, (-5,1%), 3. Opel/Vauxhall 977.130 (-5,9%), 4. DS 62.512, (+17,4%).