Rolls Royce și Lamborghini, două exemple perfecte pentru ”efectul SUV”

11 februarie 2020



Automobilul de lux nu cunoaște criza. Anul trecut, vânzările Lamborghini au crescut cu 43%, iar la Rolls-Royce creșterea a fost de 25%. În ambele cazuri, salturile au avut același motiv principal: lansarea unui SUV.

Foarte puțini constructori auto mai rezistă tentației SUV-urilor. Una după alta, mărcile de prestigiu se lasă convinse, iar cifrele de la vânzări spun totul. Lamborghini și Rolls-Royce sunt exemplele perfecte.

Constructorul britanic a stabilit un nou record, depășind pentru prima dată 5.000 de vânzări în întreaga lume. Au fost livrate 5.152 unități, echivalentul unei creșteri de 25%, raportat la 2018. 2019 a fost primul an complet pentru noul 4×4 Cullinan. Marca britanică subliniază că acest model a cunoscut cel mai bun start comercial din istoria Rolls-Royce!

Și de ce să nu încerce să dubleze miza? Dar nu imediat! În 2020 își va concentra eforturile pentru a lansa noul Ghost. Bilanțul indică faptul că America de Nord reprezintă un sfert din vânzări, în timp ce a doua mare piață este reprezentată de China.

”Efectul SUV” este și mai eficient la Lamborghini: vânzările au crescut cu 43% în 2019. Lambo a livrat în total 8.205 unități. Cea mai puternică cerere a venit din SUA, unde au fost vândute 2.374 automobile. De altfel, SUA sunt mult înaintea Chinei (770 vânzări, inclusiv Macao și Hong-Kong) și Marii Britanii (658).

Și în acest caz, explozia vânzărilor are același motiv: Urus, care a fost vândut în 4.962 exemplare, în 2019. Această cifră corespunde totalului vânzărilor din 2017! Și restul gamei este un succes, cu 2.139 exemplare Huracan vândute și 1.104 unități Aventador.