BMW i4, primul gran coupé electric din istoria bavarezilor

5 martie 2020



Acest concept prefigurează primul gran coupé electric din istoria BMW, programat să intre în producţia de serie în 2021, ca primul model electric al BMW Group în clasa medie premium. BMW Concept i4 combină designul sportiv, elegant şi modern cu spaţiul şi funcţionalitatea unui Gran Coupé cu patru uşi, la care se adaugă condusul cu zero emisii locale.

Performanțele anunțate sunt de excepție: autonomie de 600 km (WLTP), putere de până la 530 CP, acceleraţie 0-100 km/h de aproximativ 4,0 secunde şi o viteză maximă de peste 200 km/h!

Proporţiile de Gran Coupé sunt completate de linia acoperişului specifică unui fastback şi consolele scurte și elementele albastre din partea frontală, laterale şi partea spate fac trimitere la electrificare.

Partea frontală, despre care BMW spune că definește ”o nouă eră”, este controversată, din cauza grilei exagerat de mari. Frumoasă sau nu, noua ”față” BMW și-a atins scopul, prin crearea unui impact vizual puternic.

Noul ecran central curbat BMW (Curved Display) şi noul volan dezvăluie o nouă abordare a orientării către conducător şi anticipează devoltările de serie BMW iNEXT şi BMW i4. Aici, suprafeţele de prezentare a monitorului de informaţii şi a displayului central se îmbină într-o singură unitate înclinată spre conducător. Acest grup de ecrane optimizează prezentarea informaţiilor şi face ca operare tactilă a monitorului să fie mai intuitivă.

Aproape toate funcţiile de operare sunt integrate în display-ul central, ca parte a unei abordări generale centrată pe reducerea la minimum a controlului haptic. Chiar şi sistemul de control al climei funcţionează acum cu control tactil.

Panoul de control central înlocuieşte maneta schimbătorului tradiţional cu schimbător tip comutator. Elemente precum controlerul iDrive Controller şi butoanele de memorie pentru scaune, aflate pe uşi, sunt finisate cu cristal.

Trei moduri de experienţă (Experience Modes) diferite permit utilizatorilor să exploreze diferitele faţete ale sistemului de propulsie electric şi să ofere o perspectivă – cel puţin, în ceea ce priveşte imaginea – asupra sistemului de operare de generaţie următoare din 2021. Diferenţa vizuală accentuată uneori între cele trei moduri de experienţă (“Core”, “Sport” şi “Eficient”) acoperă totul, de la modul în care utilizatorul experimentează afişajul şi grafica până la modul în care este prezentat interiorul. Iluminarea ambientală în panoul de bord, uşile şi (indirect) de sub ecran indică ajustările tehnice care au loc.

BMW Concept i4 se caracterizează şi prin sunetul autentic, dezvoltat sub numele de brand BMW IconicSounds Electric de către renumitul compozitor Hans Zimmer împreună cu designerul BMW de sunet Renzo Vitale. Universurile sonore variază de la sunetele de condus în modul “Core”, până la sunetele mai intense şi pronunţate ale modului “Sport”. Sunt incluse şi sunete pentru deschiderea uşii şi secvenţa de pornire.

BMW iX3, care urmează să intre în producţie în 2020, va deschide drumul pentru aplicarea noii tehnologii, care va fi introdusă într-o serie de automobile BMW cu propulsie electrică – precum BMW iNEXT şi BMW i4. Motorul electric, electronica de putere, unitatea de încărcare şi bateria de înaltă tensiune ce folosesc a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive sunt dezvoltări complet noi care permit BMW Group să facă încă un pas important în domeniul sistemelor de propulsie electrificate. Motorul electric dezvoltat pentru BMW i4 generează o putere maximă de până la 530 CP, ceea ce îl clasează alături de un motor termic BMW V8 actual. Livrarea instantanee a puterii conferă BMW i4 atribute de performanţă deosebite şi eficienţă excepţională.

A cincea generaţie BMW eDrive aduce şi o baterie de înaltă tensiune, nou dezvoltată, cu cea mai recentă tehnologie a celulelor de baterii. Versiunea bateriei dezvoltată pentru BMW i4 impresionează prin construcţia foarte subţire şi densitatea energetică optimizată. Aceasta cântăreşte aproximativ 550 de kilograme, are un conţinut energetic de aproximativ 80 kWh şi atinge o autonomie de funcţionare de până la 600 km în ciclul WLTP.

Producţia de serie a noului BMW i4 va începe în 2021 la fabrica principală a BMW Group din München. Acest lucru înseamnă că, în viitor, automobilele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie full electrică vor fi fabricate pe aceeaşi linie de asamblare la München, ca bază a strategiei „The Power of Choice” a mărcii.

Compania investeşte aproximativ 200 de milioane de euro în uzina din München pentru a aduce la bun sfârşit producţia de serie a BMW i4.

Sursa: comunicat de presă BMW Group România