BMW în 2019: vânzări în creștere, marjă în scădere

24 martie 2020



BMW a avut un an 2019 pozitiv, cu cifra de afaceri în creștere. Dar scăderea bruscă a veniturilor operaționale și a marjei de exploatare, care a trecut sub 5%, sunt două semnale îngrijorătoare.

Se pare că marjele operaționale excepționale, care oscilau în în jurul valorii de 10%, devin istorie pentru producătorii germani. După Grupul Volkswagen, a venit rândul BMW Group să își anunțe rezultatele financiare pe 2019. La prima vedere, cifrele sunt bune, cu livrări în creștere cu 2,2%, până la 2,53 milioane de unități înmatriculate.

Cifra de afaceri a crescut și ea cu 6,8%, până la 91,6 miliarde de euro. În schimb, profitul operațional a scăzut cu 27% la 4,49 miliarde de euro, iar marja operațională, o cifră foarte importantă în special pentru mărcile premium, a scăzut de la 7,2 la 4,9%.

Cu 2,18 milioane de unități vândute, BMW este singura marcă din grup care a avut vânzări în creștere. Mini a scăzut cu 4,6% (347.474) iar Rolls-Royce a înregistrat o scădere de 21,6% (5.100 unități).

Cheltuielile mari cu eco-mobilitatea și noile tehnologii au influențat în cea mai mare măsură aceste rezultate. 2020 va fi complicat pentru BMW, care se așteaptă la o „scădere bruscă” a livrărilor și o marjă operațională între 2 și 4%! Cel puțin deocamdată, ocuparea forței de muncă nu va fi afectată și nu vor fi concedieri în următoarele luni.