Constructorii de automobile, prinși între obiectivele CO2 și consecințele economice teribile provocate de pandemie
31.03.2020
        
Distribuie acest articol!   

Înainte ca pandemia să pună stăpânire pe Europa, industria auto de pe bâtrânul continent se confrunta deja cu o perspectivă alarmantă, cauzată de noile norme în privința emisiilor de CO2. În contextul actual, constructorii solicită revizuirea normelor, ca unică soluție pentru depășirea consecințelor economice provocate de pandemia de coronavirus.

Iminenta intrare în vigoare a limitei generale europene de 95 g/km emisii de CO2 pentru automobile dezvăluia o perspectivă îngrijorătoare pentru mulți producători de automobile, conform unui studiu realizat de compania britanică PA Consulting, speciaizată pe consultanță în management. Și asta pentru că majoritatea constructorilor sunt în mare întârziere cu prinvire la îndeplinirea obiectivelor impuse până în 2021. Reamintim, de anul viitor, fiecare constructor ar trebui să îndeplinească propriul obiectiv, calculat în funcție de emisiile de CO2 din anii precedenți, greutatea vehiculelor, etc.

Studiul PA Consulting arată că unii producători, precum FIAT, Mazda, Honda și Ford, vor fi în întârziere. Nici nu e de mirare, având în vedere că numeroși constructorii sunt în impas cu implementarea în producție a modelelor hibrid plugin sau 100% electrice, tehnologii care permit scăderea emisiilor la testele de omologare. Studiul utilizează proiecții pe baza valorilor medii de CO2 la fiecare marcă, în 2021, comparându-le cu obiectivul care le este atribuit.

Studiul precizează că industria auto ar urma să plătească amenzi în valoare totală de 14,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, până mai ieri, constructorii păreau destul de destinși: Carlos Tavares a anunțat că PSA va fi ”în norme” în 2020, la fel ca Volvo, care mizează pe creșterea vânzărilor la modelele hibrid. Unii au pregătit soluții de rezervă pentru evitarea amenzilor. FIAT, de exemplu, a încheiat un acord cu Tesla pentru a „răscumpăra” certificate de CO2 de la constructorul californian. Alții optează pentru metoda producerii de modele hibrid sau electrice cu scopul înmatriculărilor strategice, ca mașini de serviciu, închirieri pe termen scurt, etc.

Acesta era tabloul înaintea izbucnirii pandemiei de coronavirus. Confruntați cu perspectiva tot mai clară a unei crize economice majore, constructorii de automobile își pun tot mai serios întrebări referitoare la capacitatea de a face obligațiilor mai drastice ca oricând, în materie de emisii de CO2 pentru vehiculele vândute.

Oprirea producției și scăderea accentuată a vânzărilor dau peste cap strategiile producătorilor pentru 2020. Ei se află deja în imposibilitatea de a respecta noile norme în privința emisiilor de CO2 și de a-și restructura gama. Iată motivul pentru care producătorii de automobile solicită sprijinul Comisiei Europene, inclusiv pentru revizuirea calendarului de introducere a normelor de poluare. Având în vedere circumstanțele excepționale și lipsa unor soluții alternative, este de așteptat ca normele să fie revizuite, pentru a permite industriei să facă față consecințelor economice teribile provocate de pandemia de coronavirus.

Distribuie acest articol!