Koenigsegg Gemera – primul Mega-GT are 4 locuri, 4 motoare și peste 1.700 CP!

6 martie 2020



Particularitățile noii supersportive Gemera, pe care producătorul său o definește drept primul Mega-GT, sunt cele patru locuri din habitaclu (o premieră la Koenigsegg!) și propulsia hibridă, care combină un motor termic și trei motoare electrice. Dar întâi de toate, acesta este primul automobil cu patru locuri a cărui putere depășește 1.700 CP!

Koenigsegg Gemera a fost dezvăluită zilele trecute, în cadrul unei prezentări, am spune intime, la tocmai anulatul Salon Auto de la Geneva. Va fi produsă în 300 de exemplare, toate deja vândute, iar primele livrări vor fi abia în 2022. Prețul nu a fost dezvăluit, însă se estimează că ar fi ”un pic” mai ieftină decât celelalate hypercar-uri produse de suedezii de la Koenigsegg, Regera și Agera RS.

Ca aspect, Gemera este cu totul altceva, nu are nimic de-a face cu celelalte supersportive, grație designului inedit și proporțiilor unice. Deși foarte joasă, măsoară 4,98 m în lungime, dimensiune care se justifică prin capacitatea de a primi la bord patru adulți, care nu vor avea nicio problemă cu spațiul pentru picioare!

Contrar siluetei de coupe, Gemera este o berlină autentică, care oferă acces destul de ușor la interior, chiar dacă portierele se deschid prin basculare în față, ca la sportivele exotice. La accesul facil contribuie foarte mult absența stâlpului central.

Pasagerii sunt răsfățați la bord cu de toate, de la suporturile de pahare individuale, cu răcire și încălzire, climatizare pentru fiecare persoană, până la sistemul audio de generație nouă sau scaunele monococă din carbon și spumă cu memorie.

Evident, cea mai mare surpriză se află sub capota spate, unde se află un agregat termic de 2,0 litri turbo, în 3 clindri, care acționează pe puntea față. Un motor cu tehnologie “Freevalve” (un singur arbore cu came), capabil să dezvolte 600 CP! Acestuia i s-au asociat trei motoare electrice, două în spate și unul în față.

.Puterea combinată este de 1.727 CP, iar cuplul este de 3.500 Nm. Dispune de o baterie litiu-ion care îi asigură o autonomie electrică de circa 50 km. Cât despre performanțele dinamice, acestea sunt uluitoare: sprintul 0-100 km/h se realizează în 1,9 secunde, iar viteza maximă anunțată de producător este limitată electronic la… 400 km/oră!