Volkswagen și-ar putea limita pierderile în 2020

6 mai 2020



Volkswagen Group afirmă că ar putea încheia anul 2020 cu un profit din exploatare pozitiv, în ciuda unui prim trimestru catastrofal, cu peste 80% pierderi operaționale, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. Din fericire pentru gigantul de la Wolfsburg, acesta se numără printre cele mai solide companii din domeniul auto.

În primul trimestru, livrările Grupului Volkswagen au scăzut cu 23%. Pierderi limitate, dar rezultatele cele mai dure vor fi în al doilea trimestru, ale cărui cifre vor fi publice în luna iulie. Pentru Volkswagen, consecințele pandemiei generate de noul coronavirus sunt variabile. În timp ce beneficiile înainte de impozitare au fost în cădere liberă (-83% în primul semestru), cifra de afaceri nu a scăzut în aceeași măsură, situându-se la 55,1 miliarde de euro (-8,3%).

Concret, această diferență de scădere între beneficii și cifra de afaceri se explică prin faptul că Volkswagen a putut să livreze mașini produse deja la începutul anului, pregătind în același timp oprirea producției, o operațiune care costă scump. CEO-ul Herbert Diess a explicat că gigantul pierdea 2 miliarde de euro pe săptămână din cauza cheltuielilor fixe  (salarii, impozite), care nu puteau fi suspendate, deși constructorul nu mai producea nimic.

Pentru Volkswagen, situația nu este chiar dezastruoasă, pentru că i-au rămas aproape 18 miliarde de euro în trezorerie. Acești bani ar trebui să fie suficienți pentru a rezista până când piața mondială se va relansa, mai ales că cea chineză, importantă pentru Volkswagen, s-a pus deja în mișcare.

În orice caz, perioada estivală se anunță încărcată pentru constructorii de automobile, care vor trebui să acționeze pe două fronturi: să repornească producția și să convingă clienții să lanseze comenzi într-o perioadă destul de tulbure din punct de vedere economic. Cu siguranță, vor fi pierderi pe anumite sectoare. Un reprezentant al grupului de distribuitori de la Volkswagen a declarat că războiul în care se vor lansa producătorii în materie de oferte speciale pentru automobile noi va afecta situația modelelor produse recent. Se știe că un stoc nevândut de un distribuitor poate fi o sursă importantă de pierderi și reduceri forțate.