Inteligența artificială și conectivitatea auto, mai rentabile decât vânzarea de automobile?

19 iunie 2020



Pentru Mercedes, domeniul inteligenței artificiale și al informaticii aferente este tot mai atractiv, iar într-un viitor nu prea îndepărtat, acesta ar putea genera mai multe venituri chiar și decât vânzarea în sine de automobile noi. În acest sens, constructorul german mizează pe veniturile generate de MBUX, propriul sistem multimedia cu inteligență artificială.

Automobilul ar putea să urmeze aceeași traiectorie ca jocurile video. Acum câțiva ani, când ați cumpărat un joc, oricare ar fi fost platforma (consolă, PC, smartphone), aveați un joc complet. Astăzi, la modă sunt DLC, conținuturi care se pot descărca. Puteți să cumpărați jocul, dar puteți avea acces în plus la diverse opțiuni și la personalizări ale acestuia. Care, bineînțeles, se plătesc fiecare în parte.

Pe măsură ce tot mai multe device-uri sunt conectate la automobile, este de așteptat ca tot mai mulți producători să meargă pe același drum ca și creatorii de jocuri video. Iar Mercedes a confirmat deja că va investi masiv în sistemul MBUX, urmând să le ofere clienților acces pe bază de abonament sau servicii achziționate online.

Întrebat de presă dacă serviciile informatice și cele conectate ar putea aduce mai multe venituri decât automobilele, responsabilul cu dezvoltarea MBUX a răspuns că „este ceea ce caută Mercedes” și că „există un enorm potențial comercial”.

În următorii cinci ani, piața sistemelor online de la bordul automobilelor va ajunge la 20 de miliarde de euro, iar după unele prognoze ar putea atinge chiar și 25 de miliarde de euro! În acest caz, automobilul va deveni un „suport” pentru profituri suplimentare.  

Pentru constructori, serviciile conectate și posibilitățile oferite de sistemele multimedia reprezintă o nouă modalitate de a genera venituri. Chiar dacă unele funcții de bază, ca de pildă asistența vocală sau comandarea unor produse din mașină, sunt acum gratuite, sunt semne că, pe viitor, lucrurile vor sta cu totul altfel.