Skoda Slavia (2020), un spider special

21 iulie 2020



Numele ales pentru acest exemplar unic face trimitere la primul vehicul conceput de Vaclav Laurin și Vaclav Klement, fondatorii companiei care avea să devină, mai târziu, productătorul de automobile Skoda.

Slavia a fost o bicicletă, prezentată în 1895, de Laurin și Klement, iar acest spider, realizat de 31 de studenți de la Skoda Academy, o școală de meserii din domeniul auto, celebrează într-o manieră originală împlinirea a 125 de ani de la apariția constructorului ceh de automobile.

A devenit deja o tradiție ca studenții de la Skoda Academy să își exprime, an de an, talentul creator prin realizarea unui concept. Slavia este al șaptelea proiect de acest fel, concretizat prin realizarea unui automobil spider derivat din modelul de serie Scala.

Arhitectura automobilului este inspirată de 1100 OHC, un prototip sportiv cu două locuri, prezentat de Skoda în 1957.

Procesul de transformare a caroseriei a presupus renunțarea la hayon, locurile și ușile din spate. Jumătatea posterioară a fost redesenată aerdinamic și a primit două ”cocoașe” care maschează foarte inspirat arcul de securitate, în stilul tipic modelelor speedster. Tușa finală este dată de un eleron suspendat.

Caracterul sportiv este completat de jantele de 20 inchi împrumutate de la Kodiaq RS. Slavia mai beneficiază de un difuzor spate, sistemul de frânare optimizat de pe Octavia RS și evacuarea modificată, pentru un sunet cât mai ”convingător”.

Motorizarea este 1.5 TSI de 150 CP, păstrată de la Scala, cu transmisie DSG în 7 trepte.

Studenții au imaginat un cockpit sportiv, cu scaune Sparco și centuri de siguranță cu prindere în 4 puncte. În spatele scaunelor au fost integrate două difuzoare, parte dintr-un sistem audio de 320 W cu un subwoofer de 2.250 W. Bordul digital de serie a rămas neschimbat, în schimb pe consola centrală a fost adăugat un display prin intermediul căruia este comandat sistemul suplimentar de iluminare ambientală. Este vorba de o spectaculoasă instalație cu LED-uri care a fost montată pe diferite elemente de caroserie, atât la exterior, cât și la interior, inclusiv sub mașină. Apropo de lumini, reține atenția soluția inedită pentru a treia lampă de frânare, care a fost integrată în numele ”Skoda” de pe capota spate.

Acest spider unic a fost realizat de la A la Z de către studenți, sub îndrumarea profesorilor. Și spre dezamăgirea multora, nu va fi introdus în producție…