Pierderi majore pentru industria auto germană, într-un context ce pare să nu-i fie deloc favorabil

6 august 2020



Cel mai important sindicat german din industria auto, IG Metall, estimează că până la finele anului 2020 vor fi suprimate circa 300.000 de locuri de muncă în Germania. O cifră enormă, datorată crizei de Covid-19, care afectează marile companii din domeniu.

Minimum 15.000 la Mercedes și câteva zeci de mii de locuri de muncă la BMW vor fi desființate, secondate de o serie de restructurări aflate deja în derulare, în interiorul industriei auto germane. Per total, pierderile de joburi vor afecta aproape 300.000 de oameni, după cum a anunțat IG Metall, cel mai important sindicat german și unul dintre cele mai importante din Europa.

„O mare parte dintre cele 300.000 de posturi nu reprezintă altceva decât o optimizare a companiilor, justificată acum de criza noului coronavirus”, a precizat unul dintre membrii Consiliului de administrație ai IG Metall. Conform unei anchete recente, deocamdată doar o mică parte dintre companii au emis deja preavizul pentru cei care urmează să fie concediați. Este însă doar o chestiune de timp!

Climatul actual este extrem de dificil. Mercedes, de pildă, a anunțat recent rezultatele pentru al doilea trimestru, perioadă în care compania a înregistrat pierderi de peste un miliard de dolari, în perioada martie – iunie. Iar la orizont se prefigurează o provocare majoră: investiții masive în digitalizarea și electrificarea gamei de modele. În acest context, Mercedes nu exclude majorarea numărului de posturi desființate la peste 15.000, pe termen scurt.

În același timp, Mercedes trebuie să convingă cu noile modele electrice, ceea ce se pare că nu se prea întâmplă cu EQC. Speranțele se leagă acum de un nou model electric, dezvoltat pe noua platformă, cu un design mult diferit și care astfel se va diferenția clar de GLC.

Totuși, compactele electrice de sorginte germană continuă să se lase așteptate. Deocamdată constructorii germani se rezumă la modele electrice de lux – Audi e-tron, BMW iX3, Mercedes EQC, EQV… Un semn clar că, din perspectiva industriei auto germane, democratizarea electromobilității este încă departe!