Reportaj de suflet la Woodward Dream Cruise, ediția 2020

25 august 2020



După 20 de ani de participare la cea mai mare manifestație a entuziasmului pentru automobile americane, trebuie să recunosc că ediția 2020 a fost una cu totul specială.

Anulată oficial din cauza pandemiei, defilarea pe bulevardul Woodward s-a derulat așa cum a fost inițiată de pasionați fără nume, adunați cu mașinile lor fabuloase, pentru o plimbare relaxată pe bulevardul cu patru benzi pe sens, în lungime de peste 25 km, între Ferndale și Pontiac și retur.

Au lipsit concertele, marile standuri ale producătorilor și furnizorilor și campaniile promoționale, ce au luat ostatic spiritul original al celor cu benzina în sange.

La apogeu, Woodward Dream Cruise a depășit un milion de participanți.

Anul acesta nu s-a ostenit nimeni să-i numere, fiindcă oficial nu a existat.

În realitate, același spirit care a făcut din Motor City inima industriei auto americane, a pulsat la fel de viu ca oricând pe străzile din suburbiile Detroitului și imaginile surprinse stau mărturie că marea de vehicule, ce se deplaseaza la pas, ca un râu colorat și zgomotos, în susul și josul renumitului Woodward (primul tronson de șosea betonată din SUA), a fost la fel de interesantă ca în orice alt an.

Am participat, aproape în fiecare an, la marea defilare cu automobilele familiei, care au fost pe rînd un Ford Escort (combi), un Volkswagen Jetta, un BMW Seria 3 (combi), un Volvo V60 (evident combi), dovada că nimănui nu-i pasă cu ce ”te dai” pe Woodward. Important este să fii prezent, să încerci să aspiri cu toate simțurile aparițiile exotice și cele mondene, mânate de șoferi și participanți cu aceeași pasiune pentru automobil.

Și totuși, până anul acesta highlight-ul experienței Woodward a fost ediția din 2009, când Caius m-a plimbat cu replica Cobra construită cu mâna lui, pentru două ture pe Bulevardul Woodward (100 km).

Anul acesta am alunecat tăcut, tot pentru două ture, cu TM 3 (Tesla Model 3 – n.r.), curios să văd dacă epoca electrificării a început în Motor City.

După cele trei Tesla întâlnite în două zile și niciun singur alt model electric, pot afirma cu siguranță că epoca electrică nu a ajuns încă în Motor City, unde sunetul a opt pistoane de diametrul unei farfurii de supă rămâne muzica preferată a pasionaților auto.

Dan BOBOESCU