Cine sunt liderii segmentului premium la nivel mondial, în industria auto, după anul pandemiei
24.01.2021
        
Distribuie acest articol!   

Nimic nou la vârf, în categoria premium a industriei auto, la nivel global! Mercedes și-a păstrat poziția de lider, pentru al cincilea an consecutiv. Pe următoarele locuri s-au clasat BMW și Audi.

Criza mondială nu a încurcat socotelile marilor constructori auto din categoria premium. Mercedes și-a păstrat poziția de lider la finele anului 2020, cu 2,202 milioane de vehicule vândute, în scădere față de anul precedent. Chiar dacă a existat o scădere a înmatriculărilor cu 7,5%, pe segmentele superioare s-au înregistrat rezultate excelente. Nou lansata Clasa S a ajuns destul de repede la 40.000 de comenzi la nivel mondial, un rezultat excelent pentru nava-amiral de la Mercedes.

Per ansamblu, Mercedes păstrează un mix favorabil al vânzărilor de modele cu rentabilitate mare: a livrat 885.000 de SUV-uri, dominante fiind modelele mari. GLC rămâne modelul cea mai vândut de la Mercedes, cu 320.000 livrări în 2020.

A doua clasată, BMW a vândut anul trecut 2,028 milioane de vehicule în întreaga lume, mai puțin cu 7,2% față de 2019. Cererea pentru modelele de lux continuă să crească: +12,4% în 2020 pentru Seria 7, Seria 8 și X7, care au totalizat 115.420 de înmatriculări. BMW precizează că acest segment a crescut cu 70% din 2018. Și BMW M are o evoluție bună, cu 144.218 de exemplare vândute și un remarcabil succes comercial pentru X6M.

În timp ce piața principală pentru BMW este Europa, înaintea Chinei, la Mercedes situația este inversată, jumătate din înmatriculările mondiale ale liderului fiind realizate în zona Asia-Pacific.

Podiumul mondial este completat de Audi, care a înregistrat cea mai mare scădere dintre cele trei mărci premium germane, în 2020: -8,3%. Audi a livrat doar 1,692 milioane de automobile în întreaga lume, dar a marcat și un punct important: filiala chineză a înregistrat o creștere puternică în 2020, cu 727.358 unități vândute. De altfel, Audi depinde acum de piața chineză, întrucât tendința s-a inversat în 2020: vânzările au scăzut cu 19,5% în Europa și au crescut cu 5,4 % în China.

Anul trecut, Audi a livrat și 29.300 de modele de „înaltă performanță” (celebrele S și RS), pe piața mondială. Un alt motiv de satisfacție pentru Audi îl constituie cele 47.324 de livrări ale  SUV-urilor electrice e-tron și e-tron Sportback.

Distribuie acest articol!