Piața auto din România a scăzut în 2020 cu 22%

4 ianuarie 2021



Anul 2020 a fost unul atipic și pentru piața auto din România. După o prăbușire cauzată de criza sanitară și măsurile de izolare din primăvară, în a doua parte a anului lucrurile au început să reintre oarecum pe un făgaș normal, culminând cu creșteri importante și o recuperare parțială în ultimul trimestru.

Conform cifrelor centralizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) și date publicității de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în decembrie 2020 cu 16% față de decembrie 2019, atingând un volum de 15.974 unități. Per total, anul 2020 s-a încheiat cu 126.351 de unități înmatriculate, în scădere cu 21,8% comparativ cu 2019, când s-au înmatriculat 161.562 de unități.

În schimb, piața second-hand a avut o scădere mai mica în 2020. Cu un total de 405.045 unități înmatriculate, aceasta a scăzut cu doar 8,9%, comparativ cu 2019.

În timp ce Dacia continuă să fie lider detașat, Skoda a reușit să se impună ”la mustață”, în fața lui Renault, în topul mărcilor de import. Dar iată cum arată Top 5 mărci de autoturisme noi, în 2020 (în paranteze, variația față de anul precedent), după înmatriculări:
1. Dacia 39.919 (-20,6%)
2. Skoda 10.288  (-16,1%)
3. Renault 10.273 (-24.3%)
4. Volkswagen 9.422 (-10,9%)
5. Ford 6.938 (-44,1%)

Sursa: DRPCIV, ACAROM