Criza semiconductorilor dă mari bătăi de cap. Constructorii germani nu scapă nici ei neafectați!
27.08.2021
        
Distribuie acest articol!   

Penuria de semiconductori înseamnă tot mai multe unități în minus la producție, șomaj parțial la toate nivelurile și restricții la deschiderea comenzilor. După cum am mai scris, este o criză generalizată în industria auto.

De data aceasta vom face o succintă radiografie a celui important jucător de pe continent, Germania. Veștile proaste au continuat să curgă în ultimele luni, activitatea producătorilor din această țară fiind deja serios afectată de lipsa microcipurilor.

Înainte de toate, se cuvine să lămurim situația. Anume, de ce sunt atât de importanți acești semiconductori. Ei bine, la automobilele actuale, care înglobează tehnologie modernă, rolul acestor componente este vital.

Atât la sistemele de divertisment și infotainment, cât și pentru cele de asistență la conducere, la computere și tot ceea ce ține de controlul tracțiunii sau frâne. Pe scurt, un spectru atât de larg, încât absența lor face practic imposibilă livrarea automobilelor.

Recent, Audi a confirmat șomajul parțial a peste 10.000 de angajați germani, din cauza lipsei de piese de schimb și, prin urmare, a imposibilității de a produce la ritmul dorit. Piesele în cauză sunt, în mod evident, semiconductorii.

Porsche a optat pentru o soluție mai drastică, livrând anumite automobile fără semiconductori neesențiali. Aceștia vor fi instalați mai târziu, pentru cei mai nerăbdători clienți.

La BMW, deficitul este estimat la aproape 90.000 de vehicule în 2021.

Mercedes are aceleași probleme, cu o oprire parțială a producției în fabrica unde sunt asamblate Clasa S și EQS.

Volkswagen, la rândul său, a decis să retragă de la vânzare cea mai ieftină versiune a compactei electrice ID.3, până în 2022. Astfel, clienții interesați de acest model electric au de ales între a aștepta un an sau a opta pentru o versiune mai scumpă. Este o decizie ce avantajează producătorul, pe care am mai văzut-o și la Tesla.

Cei de la Volkswagen susțin că versiunea de bază era, oricum, cea mai puțin aleasă de clienți. Evident, o afirmație dificil de verificat.

Analiștii și directorii executivi ai unor constructori au avertizat că, în aceste condiții, va fi dificil de menținut marjele la un anumit nivel. Ceea ce va penaliza constructorii, care reclamă suprapunerea acestei crize peste obligativitatea de a-și ”ecologiza” puternic oferta, pentru a evita amenzile de CO2 impuse în Uniunea Europeană.

Distribuie acest articol!