Electrificarea gamei Opel va culmina cu reinterpretarea legendarului model Manta
15.08.2021
        
Distribuie acest articol!   

În ton cu tendințele actuale din industrie, Opel a demarat procesul de electrificare a gamei. De asemenea, multe noutăți termice sunt în pregătire.

Recent integrat în Grupul PSA, care între timp a fuzionat cu FCA și a dat naștere gigantului Stellantis, Opel și-a anunțat obiectivul de a deveni un producător de automobile exclusiv electrice, începând din 2028.

Dezvăluită cu puțin timp în urmă, compacta Astra este una dintre vedetele anului 2021. Preluând platforma noului Peugeot 308, adoptă linii elegante și, în special, de-acum faimosul calandru orizontal Vizor. Interiorul este bine tehnologizat, cu două display-uri de mari dimensiuni și numeroase sisteme de asistență la condus. Pentru prima dată, Astra este un model electrificat și profită din plin de propulsiile hibrid plug-in ale noului 308, care pot urca până la 225 CP!

La rândul său, SUV-ul Grandland, înrudit din punct de vedere tehnic cu Peugeot 3008, a primit recent un facelift. Cu această ocazie a pierdut sufixul ”X” de la nume, dar a câștigat grila Vizor și un nou design la interior. Tabloul de bord a fost complet revizuit și este inspirat de cel al noului Mokka. Pe de altă parte, motorizările au rămas neschimbate.

Lansată în 2019, actuala generație Opel Corsa își va sărbători a treia aniversare anul viitor. Prin urmare, este logic să ne așteptăm la un facelift adecvat. Mai ales că mica urbană a rămas printre ultimele modele ale mărcii care nu a primit încă noua grilă Vizor.

Primul model proiectat în colaborare de Peugeot și Opel, după integrarea mărcii germane  în ceea ce era la acea vreme Grupul PSA, Corsa ar trebui să urmeze evoluțiile tehnice ale vărului său francez, Peugeot 208. În special în privința electrificării.

La rândul său, Astra ar trebui să primească o versiune break, în 2022, denumită în mod logic Astra Sports Tourer. La fel ca în cazul Peugeot 308 SW, ar trebui să fie mai lungă cu 30 cm decât versiunea berlină. Pe lângă un portbagaj mai generos, va oferi și mai mult spațiu în habitaclu, datorită ampatamentului mai mare.

Lansată în 2017, familiala Insignia se luptă să-și găsească publicul. Segmentul este în recul, iar Opel nu are tocmai cea mai atractivă ofertă. Prin urmare, modelul cu arhitectura sa actuală ar trebui să dispară la sfârșitul generației curente, în 2023 sau 2024. Ulterior s-ar putea reinventa, ca SUV electric.

Grupul Stellantis a anunțat recent dezvoltarea mai multor platforme electrice, inclusiv una de dimensiuni medii, STLA Medium, ce pare perfectă pentru un SUV de dimensiuni mari. Următoarea generație Peugeot 3008 va avea și o versiune 100% electrică, iar Opel ar putea dezvolta propria versiune a acestui SUV electric, care să înlocuiască Insignia.

Dar poate cea mai spectaculoasă creație din tot acest proces de electrificare va fi revenirea, în 2025, a unei legende Opel: Manta. Celebrul coupe din anii 1970 va fi reinterpretat, poate chiar sub forma unui crossover. Totuși, forma finală a viitorului Opel Manta rămâne ipotetică, pentru moment. Va trebui, probabil, să așteptăm un concept, în următorii ani, pentru a afla mai multe.

Distribuie acest articol!