Efectele crizei semiconductorilor: termene de livrare mai mari și favorizarea modelelor mai profitabile
01.10.2021
        
Distribuie acest articol!   

Anul 2021 este marcat de penuria semiconductorilor, care a afectat puternic industria auto. Micile componente electronice sunt tot mai prezente în automobilele noastre, pe măsură ce acestea sunt din ce în ce mai echipate cu sisteme de asistență la conducere și noi tehnologii.

Se estimează că, din cauza deficitului de semiconductori, producția globală de automobile, la nivelul anului 2021, ar putea fi redusă cu până la 10 milioane de unități.

Aproape toți producătorii se văd nevoiți să încetinească sau chiar să oprească temporar fluxurile de producție. Iar situația continuă să se deterioreze. Până în punctul în care cabinetul de consultanță Alix Partners și-a dublat previziunile privind efectele negative ale crizei, previziuni conform cărora constructorii vor pierde echivalentul a 210 miliarde de dolari din vânzări, până la finele acestui an.

În luna mai, Alix Partners avansa cifra de 110 miliarde de dolari. La momentul respectiv, cabinetul prevedea o reducere a producției cu 3,9 milioane de automobile în 2021, cauzată de lipsa semiconductorilor. Însă acum, conform ultimelor prognoze, reducerea ar urma să fie de 7,7 milioane de unități. Pentru a ilustra proporțiile dezastrului, trebuie spus că această scădere echivalează cu producția anuală a mărcii Toyota.

Compania de analize financiare IHS Markit este chiar mai pesimistă, avansând un deficit de 10 milioane de vehicule și o situație care se deteriorează și mai mult, începând din septembrie. Agravarea situației se explică în special prin creșterea numărului de infectări cu Sars-Cov2  în Asia, ceea ce încetinește producția de semiconductori.

Prin urmare, este de așteptat ca situația să devină pe viitor chiar mai tensionată, la nivel de dealeri. Termenele de livrare continuă să fie tot mai lungi, variind adesea între 6 și 9 luni. În plus, nu toți clienții sunt tratați la fel, deoarece constructorii favorizează acum producția celor mai profitabile vehicule, pe principiul realizării unor marje cât mai mari, în lipsa volumelor. Astfel, mai nou s-a accentuat tendința de creștere a prețurilor, iar prioritare devin acum modelele mai mari și mai bine echipate, precum și cele cu propulsie hibridă sau electrică.

Distribuie acest articol!