Toyota a depășit General Motors și este lider pe piața americană
14.10.2021
        
Distribuie acest articol!   

Toyota este pe cale să realizeze o nouă performanță istorică, devenind primul grup străin care ocupă poziția de lider pe piața auto americană, înaintea gigantului local General Motors.

Contextul actual insolit, al crizei semiconductorilor, pare să declanșeze un cutremur și de cealaltă parte a Atlanticului: concernul General Motors (GM) este depășit de Toyota, în clasamentul grupurilor auto. Este o performanță remarcabilă, având în vedere că GM a ocupat poziția de lider din… 1931!

În primele nouă luni ale anului în curs, Toyota a livrat 1,86 milioane de vehicule în Statele Unite, înaintea General Motors, care a contabilizat 1,78 milioane de unități. În timp ce vânzările GM au crescut cu 0,1% în primele trei trimestre,  pierderile au fost de 33%. În schimb, Toyota și-a văzut vânzările crescând cu mai mult de 26% între ianuarie și septembrie 2021.

Este pur și simplu o situație istorică, ce poate fi explicată prin problemele grave de aprovizionare cu care se confruntă marile grupuri auto. Cu toate acestea, nu toți actorii de pe piață sunt în aceeași situație.

La sfârșitul lunii septembrie, GM avea un stoc de 128.757 de vehicule, de aproape trei ori mai mic decât stocul disponibil la sfârșitul primului trimestru. La Toyota, luna septembrie s-a încheiat cu o scădere de 22% și un stoc care s-a micșorat până la circa 100.000 de vehicule. Suficient pentru cel mult de 18 zile!

O altă consecință directă a crizei semiconductorilor constă în favorizarea celor mai profitabile modele la vânzare. Ceea ce are un impact direct asupra prețului mediu al unui vehicul nou în Statele Unite, care a trecut de la 41.528 la 42.802 de dolari într-o singură lună, depășind un nou record. Anul trecut, prețul mediu a fost de 36.000 de dolari.

Situația este într-o dinamică fără precedent și poate suferi modificări majore până la sfârșitul anului. În mod cert, clasamentul favorizează constructorii care reușesc să gestioneze cel mai bine criza semiconductorilor.

Distribuie acest articol!