BMW Concept XM prefigureză primul model M de sine stătător: un SUV hibrid de 750 CP
02.12.2021
        
Distribuie acest articol!   

BMW Concept XM este prima creație independentă a companiei BMW M GmbH și anticipează un SUV sportiv, cu 750 CP sub capotă, ce va fi lansat în versiune de serie până la finele anului 2022. Producția se va realiza la uzina BMW de la Spartanbug, SUA.

Va fi primul model M de sine stătător după legendarul BMW M1, în anul în care acesta sărbătoreşte cea de-a 50-a aniversare. De asemenea, va fi cel mai puternic model BMW M și totodată cel mai puternic automobil fabricat vreodată de BMW în serie.

BMW Concept XM este prezentat la ediţia 2021 a expoziţiei Art Basel Miami Beach și oferă o avanpremieră asupra noului design al părţii frontale pentru viitoarele modele BMW din clasa de lux.

BMW XM va fi disponibil doar în versiune plug-in hybrid, soluție tehnică ce reuneşte un motor V8 şi un motor electric de înaltă performanţă pentru a dezvolta o putere maximă de 750 CP şi un cuplu maxim de 1.000 Nm.

În privința aspectului exterior, este evident că discreția nu este cuvântul de ordine la acest model, ca de altfel în general, în cazul creațiilor M. Controversatul calandru a crescut din nou în dimensiuni și este subliniat de conturul cu lumini LED.

Masivitatea este evidentă și din profil, dominat de linia dreaptă a pavilionului, care se termină deasupra unui montant spate deosebit de lat. În mod curios, BMW vorbește în comunicatul de presă despre… ”caracterul de coupe al caroseriei”!

Apropo de discreție sau, mai bine spus, de… inexistența acesteia, proiectoarele LED au fost încorporate inclusiv în acoperiş, deasupra montanţilor A!

Spatele este inedit datorită celor două evacuări duble triunghiulare și stopurilor care au un aspect întunecat atunci când nu sunt active și se continuă pe aripi. De remarcat logo-ul BMW amplasat pe mijlocul jantelor de 23 de inch, însemn care își păstrează permanent poziția corectă în timpul rulării, la fel ca la Rolls-Royce.

Interiorul lasă o bună impresie grație mixului rafinat de materiale de înaltă calitate și culori: piele maro, fibră de carbon, cupru, covoare în galben și verde. Totuși, nu este un interior foarte diferit de actualele modele BMW, în special de SUV-ul iX, cu interiorul său „lounge”. De remarcat și confortul deosebit oferit pasagerilor din spate, prin spațiul generos pentru picioare.

Versiunea specifică M a sistemului de control și operare se bazează pe cea mai recentă generaţie BMW iDrive. Interfața cu utilizatorul se realizează prin intermediul unui display curbat de mari dimensiuni.

Distribuie acest articol!