”Curățenie generală” în gama Mercedes!
23.02.2022
        
Distribuie acest articol!   

Gama de modele Mercedes este în prezent atât de diversificată încât expunerea tuturor modelelor într-un showroom, oricât de mare ar fi suprafața acestuia, a devenit imposibilă. O ofertă atât de diversificată generează probleme pe măsură, astfel încât, uneori, o ”curățenie generală” este binevenită.

În viitorul apropiat, Mercedes își va simplifica gama, vizate fiind în special modelele coupe și cabrio. De asemenea, constructorul german se pregătește să renunțe treptat la versiunile break.

Decizia urmărește optimizarea gamei, după ce numărul de SUV-uri a crescut considerabil în ultimii ani, pentru a răspunde cererii din această categorie.

În ceea ce privește coupe-urile și decapotabilele, deja am remarcat dispariția acestora din familia Clasei S. Iar pentru Clasa C și Clasa E, noua formulă va fi ”două în unu”. În prezent cele două modele au fiecare o versiune coupe și cabrio, dar producătorul pregătește un singur model, care ar putea fi numit CLE.

Un prototip specific fazei dezvoltare a fost deja surprins la teste, în urmă cu câteva zile, in varianta decapotabilă. Evident, CLE ar trebui să se poziționeze în gamă între Clasa C și Clasa E, cu o lungime de aproximativ 4,75 metri.

Pentru clienții Clasei S, Mercedes va pregăti un nou SL și următoarea generație AMG GT.

Așadar, la Mercedes nu se pune problema de a nu mai oferi versiuni coupe sau decapotabile! Acestea vor exista mereu în gama constructorului german, însă acum este momentul pentru o raționalizare a ofertei.

Pe de altă parte, variantele break ar putea fi vizate de o decizie mai radicală. În urmă cu câteva săptămâni, publicația germană Automobilwoche relata că Mercedes a decis să renunțe pur și simplu la break-uri, până la sfârșitul deceniului. Primul vizat este CLA Shooting Brake, apoi va fi rândul versiunilor similare de la Clasa C și Clasa E.

Un final programat, care nu este tocmai greu de înțeles: în timp ce SUV-urile sunt foarte apreciate de clienți, break-urile pierd constant cotă de piață. Momentul actual în industrie pare definit de modelul de automobil global, iar în bilanțul total al vânzărilor break-urile au un procent tot mai mic. Pentru un producător precum Mercedes, investiția în acest tip de automobil nu mai este profitabilă.

Prin aceste decizii, Mercedes intenționează să realizeze economii consistente pe partea de dezvoltare. Sau, mai degrabă, să utilizeze banii în alte direcții, începând cu electrificarea. De altfel compania are în dezvoltare trei noi platforme dedicate propulsiei electrice și intenționează să devină un brand 100% electric până în 2030, la nivel european. Investițiile necesare pentru atingerea acestui obiectiv sunt însă colosale.

Distribuie acest articol!