În curând, Euro 7! Ce ne așteaptă din 2025?
09.02.2022
        
Distribuie acest articol!   

Începând din 1991, la nivel continental s-a introdus standardul antipoluare Euro, pe care fiecare vehicul vândut în spațiul comunitar european trebuie să îl respecte, în privința emisiilor de noxe. De-a lungul timpului, acest standard a devenit din ce în ce mai restrictiv, în prezent fiind în vigoare Euro 6.

Programat pentru 2025, viitorul standard de emisii Euro 7 va pune în dificultate producătorii auto. În cele ce urmează vom detalia aspectele care au transformat de pe acum acest standard într-unul de temut.

În medie, la fiecare 5 ani, standardul antipoluare Euro devine mai dur, iar producătorii se văd nevoiți să investească masiv în dezvoltarea unor motoare și modele din ce în ce mai puțin poluante. Standardul impus de Uniunea Europeană stabilește limite pentru diferite tipuri de particule emise de automobile, în timpul funcționării: NOx (oxizi de azot), monoxid de carbon (CO), hidrocarburi sau chiar particule fine (PM10, PM2, PM5 etc.).

În momentul de față ne aflăm la standardul Euro 6d, a treia versiune a standardului Euro 6 care a fost introdus în 2014. În mod logic, viitorul standard Euro 7 va strânge și mai mult șurubul în privința emisiilor tolerate. Dar pentru moment, nimic nu a fost votat încă la nivelul UE.

Anul trecut, Comisia Europeană a propus ca ținta de reducere în 2030 să fie stabilită la 55% față de 2021. Acum, pentru această dată este vizată o reducere de aproape 75%.

Europa nu-și ascunde intenția de a forța mâna producătorilor pentru a trece la mobilitatea electrică. În acest sens dorește să introducă standarde foarte stricte privind motoarele termice, pentru a descuraja această soluție.

În acest context, viitorul standard ar putea tinde spre o hibridizare obligatorie, pentru a se putea respecta cotele impuse pentru emisiile particulelor poluante.

Astfel, cu un standard Euro 7 foarte restrictiv, producătorii ar putea fi nevoiți să se orienteze masiv și cât mai rapid spre electromobilitate. O chestiune ce ar putea deveni de viață și de moarte, deoarece de viteza cu care se va face această schimbare de macaz ar putea depinde chiar supraviețuirea multor constructori!

Deși în prezent nu există nicio confirmare oficială din partea Parlamentului European, publicația germană Bild detaliază elementele de bază ale standardului Euro 7, în care limitele ar urma să fie înjumătățite. Găsim niveluri de emisii de CO2 de 30 mg/km în NOx (comparativ cu 60 în benzină și 80 în motorină pentru standardul actual) și 100 până la 300 mg/km în CO (față de 500, respectiv 1000).

La rândul său, ciclul de certificare ar urma să devină și mai complicat. Alți poluanți ar putea completa standardele, ca de exemplu amoniacul (NH3). În plus, noul standard ar putea impune ca fiecare vehicul să păstreze cifrele de poluare timp de 15 ani sau 240.000 de kilometri!

În noile condiții, nu va fi deloc exclus ca multe versiuni termice de motorizare să fie incapabile să respecte noile reguli și pur și simplu să dispară din oferta producătorilor. De altfel, unii au anticipat deja momentul, renunțând pur si simplu la versiunile pe motorină.

Având în vedere complexitatea sistemelor antipoluare și costurile pe care le presupune implementarea unor astfel de soluții, motoarele termice vor deveni tot mai puține. Iar pentru unele modele, nici soluția microhibrid sau hibrid clasic nu va mai fi suficientă și va impune trecerea la hibridul plug-in. În cele din urmă, electrificarea va deveni o necesitate pentru producători, spre sfârșitul actualului deceniu.

Distribuie acest articol!