Penuria de semiconductori impune limitarea personalizărilor, pentru scurtarea timpilor de livrare
29.07.2022
        
Distribuie acest articol!   

Criza actuală a semiconductorilor afectează capacitatea de producție a constructorilor auto, care se văd nevoiți să pună în aplicare unele idei inedite, pentru a reduce timpii de livrare.

În urma crizei sanitare, care a dus la închiderea a numeroase fabrici din întreaga lume, industria auto s-a trezit mai apoi într-o criză a semiconductorilor, care a provocat o penurie de componente electronice.

Este o criză de proporții, care perturbă capacitățile de producție și provoacă timpi de livrare din ce în ce mai mari.

Pentru a continua să își vândă vehiculele, constructorii trebuie să se adapteze la noua situație. Mulți investesc în fabricarea propriilor componente, pentru a nu mai depinde de furnizorii aflați adesea în cealaltă parte a lumii.

Este, de exemplu, cazul grupului Stellantis, care a semnat recent un acord cu Vulcan Energy Resources, pentru a obține litiu din Germania. Ceea ce va permite producătorului de automobile să își producă propriile baterii în Franța, grație joint-venture-ului Automotive Cells Company (ACC) cu Saft – TotalEnergies și Mercedes-Benz.

Alții își adaptează oferta pentru a reduce presiunea pe producție și a livra cât mai rapid mașinile, menținând astfel interesul și satisfacția clienților. De exemplu, Tesla Model Y produs în Germania este disponibil într-o gamă limitată de culori pentru caroserie, pentru a simplifica managementul logistic al noii fabrici Tesla. Celelalte opțiuni rămân disponibile, dar dacă clientul vrea neapărat un exemplar vopsit în roșu, de exemplu, va trebui să aștepte mai mult, pentru că acesta va fi produs în Statele Unite.

La rândul său, constructorul francez Renault a conceput o ofertă „Fast Track” pentru Arkana, pe anumite piețe, care permite clienților să primească noul SUV în mai puțin de 30 de zile. Și în acest caz, configurațiile posibile sunt reduse – mai puține culori disponibile (doar negru, alb sau gri), precum și finisaje și motorizări limitate.

Potrivit specialiștilor, această tendință de limitare a personalizărilor este pe cale să prindă în timp. De fapt, clienții care se grăbesc din ce în ce mai mult să intre în posesia noii achiziții sunt dispuși la concesii și gata să renunțe la anumite echipamente sau posibilități de personalizare.

În Europa, Volkswagen a redus recent opțiunile din oferta compactei electrice ID.3, pentru a accelera termenele de livrare, la fel ca Dacia. De fapt, 30% din vânzările Duster sunt realizate cu formula „Up & Go”, care reduce timpii de livrare la aproximativ 40 de zile, cu prețul unei liste limitate de opțiuni și motorizări.

Distribuie acest articol!