Renault a bătut palma cu chinezii de la Geely, pentru divizia de motoare termice. Ambiții mari pentru Dacia!
09.11.2022
        
Distribuie acest articol!   

Planul de restructurare al Grupului Renault, cunoscut sub denumirea generică Renaulution, a ajuns într-o nouă fază, care presupune ”spargerea” colosului industrial francez în cinci entități distincte. Dacia va fi parte din divizia dedicată propulsiilor termice și hibride, denumită Power.

Cele 5 entități vor fi Ampere (dedicată domeniului electric și software), Alpine (o marcă exclusivistă, cu ADN sportiv), Mobilize (companie de servicii financiare, în noul context al mobilități, energiei și serviciilor de date), The Future Is NEUTRAL (prima companie din industria auto consacrată economiei circulare) și Power (vehicule cu propulsii termice și hibride sub brandurile Renault, Dacia și Renault LCV, fiecare cu organizare și cu guvernanță proprie).

În cadrul noii divizii Power, pe viitor vor investi și chinezii de la Geely. Renault Group va deține 50% din această entitate, a cărei cifră de afaceri la nivel mondial va fi de 15 miliarde de euro, de la crearea sa.

De altfel, cei de la Renault estimează că modelele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50% din vânzările globale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Este motivul pentru care Renault Group își dorește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Renault și Dacia.

Renault Group și Geely vor deține părți egale în noua entitate Power, care va avea un volum de producție de 5 milioane de unități anual. Ea va dispune la nivel global de 17 uzine care vor deservi 130 de piețe, 5 centre de cercetare și dezvoltare în Europa (inclusiv în România) și 19.000 de angajați pe 3 continente.

​Luca de Meo, CEO, Renault Group, a anunțat că Dacia va avea ca obiective majore creșterea semnificativă a marjei operaționale și reducerea costurilor. De asemenea, își va dubla volumele bazate pe platforma CMF-B globală, până la două milioane de unități produse anual.

Până în 2030, Dacia va trebui să ajungă de la o marjă operațională de 10%, cât este în prezent, la una de 15%. De aceea, până în 2030, 40% dintre automobilele vândute de Dacia trebuie să fie de segment C. Pe lângă viitorul SUV Bigster, gama va fi îmbogățită cu alte două modele complet noi, mai mari decât cele actuale.

Distribuie acest articol!