Viitorul standard antipoluare Euro 7 continuă să dea mari bătăi de cap constructorilor de automobile
11.12.2022
           
Distribuie acest articol!   

Comisia Europeană a dezvăluit recent reglementările prevăzute de noul standard antipoluare Euro 7, care ar urma să intre în vigoare în 2025. Evident, constructorii de automobile sunt nemulțumiți.

Standardul Euro 7 urmează să se aplice de la 1 iulie 2025 pentru vehiculele ușoare, respectiv de la 1 iulie 2027 pentru cele grele de marfă. Nu mai face distincție între benzină și motorină, ceea ce este o premieră din 1993 până în prezent.

Ambele tipuri de motorizări vor trebui să îndeplinească aceleași cerințe, care devin din ce în ce mai stricte în cazul propulsiei diesel.

O altă noutate o constituie modul în care este abordată problema particulelor, care nu mai are legătură doar cu motorul. Monitorizarea particulelor poluante va include și sistemul de frânare și anvelopele, ceea ce vizează și modelele electrice, în cazul cărora, oricum, nu mai există particule emise de motor.

Această nouă prevedere face parte din setul de măsuri prin care Uniunea Europeană și-a propus să interzică motorul cu ardere internă, până în 2035. În acest sens, este susținută tranziția către modelele electrice.

Este vizată în special durata de viață a acumulatorilor, a căror înlocuire prematură ar reprezenta un flagel ecologic, știute fiind dificultățile procesului de reciclare. Prin urmare, UE vrea să se asigure că bateriile nu vor fi înlocuite mai devreme, în ciclul de viață al unui vehicul.

Prevederea vine să îi constrângă și mai mult pe producători, în privința trecerii către propulsia 100% electrică. Aceștia susțin că unele condiții privind emisiile ar fi prea restrictive, în anumite situații chiar insuportabile. Cei de la BMW au venit cu un exemplu concret, despre care ei spun că nu va face decât să crească nejustificat prețul unui automobil cu propulsie convențională.

„Proiectul de standard Euro7 intenționează să reducă emisiile în situații foarte rare, ca de pildă în cazul unui automobil care trebuie să urce pe un drum de munte, remorcând o rulotă la viteză maximă. Pentru a atinge nivelurile cerute în acest tip de situație, producătorii de automobile vor trebui să facă investiții mari, ceea va afecta inevitabil prețul automobilelor.”

Nicolas Peter, director financiar BMW

Sunt, se pare, aspecte care vor afecta și mai mult automobilele, ale căror prețuri sunt în continuă creștere. Electrificarea, penuria de semiconductori și de componente, creșterea vertiginoasă a prețului la combustibil și acum aceste restricții impuse de UE se constituie într-o avalanșă de provocări, cărora industria auto le face față din ce în ce mai greu.

Distribuie acest articol!