Final de carieră pentru celebrul motor Bentley W12
26.02.2023
        
Distribuie acest articol!   

Bentley a anunțat oficial încetarea producției, în aprilie 2024, pentru impresionantul său motor pe benzină în 12 cilindri. Acesta a echipat de-a lungul timpului peste 100.000 de automobile care au fost asamblate manual, la fabrica din Crewe, Anglia.

Ultima iterație a acestui motor W12 bi-turbo de 6,0 litri va fi și cea mai puternică – de 750 CP și 1.000 Nm de cuplu. Va echipa doar 18 exemple Batur, care urmează să fie realizate manual de divizia Mulliner. Astfel, Mulliner Batur va cel mai puternic model de serie lansat până acum de Bentley.

Așadar, motorul W12 de la Bentley este pe cale să ne părăsească definitiv. Firma britanică a anunțat că nu va mai investi în ceea ce privește ingineria și dezvoltarea acestuia.

Într-un moment în care industria auto virează tot mai decis spre propulsia electrică, vestea abandonării acestui motor nu este tocmai surprinzătoare. La o asemenea cilindree, consumul este imens, iar emisiile pe măsură – aproximativ 311 g/km pentru un Bentley Continental GT Speed, de exemplu. Prin urmare, și pentru Bentley viitorul va fi hibrid, apoi complet electric.

Revenind la motorul care propulsează în prezent cele mai puternice modele Bentley, el nu trebuie confundat cu un V12 clasic. Acronimul W12 nu indică un motor format din două linii a câte șase cilindri, ci de două dispuneri V6 conectate între ele.

Este o soluție unică, brevetată de Grupul Volkswagen la sfârșitul anilor 1990 și utilizată de atunci pe cele mai mari modele de la diferite mărci din portofoliu. Din punct de vedere tehnic, de fapt, motorul este clasificat ca un WR12, compun sunt două VR6 de 3,0 litri. Apropo de acest din urmă acronim, vine de la „Verkürzt” și „Reihenmotor”, care s-ar traduce prin „motor în linie scurtat”.

Un VR6 este, din punct de vedere tehnic, un V6 fără spațiu între cele două blocuri de cilindri, adică un motor cu șase cilindri în linie scurtat, proiectat pentru a fi amplasat transversal în configurare cu tracțiune pe puntea față sau fără tracțiune integrală.

W12 de la Bentley este cea mai recentă evoluție a acestei arhitecturi emblematice care, în peste 20 de ani de carieră, a fost utilizată pe diverse modele precum Audi A8, Volkswagen Phaeton W12, Touareg W12 și, bineînțeles, Bentley Continental, GT, Flying Spur și Bentayga.

Ultimul model care va fi echipat cu această motorizare va fi Batur, produs în doar 18 exemplare (toate deja rezervate) și comercializat la prețul de 2 milioane de euro fără taxe. Noul coupé inaugurează viitoarea direcție de design a mărcii și chiar dacă acum are motor termic, va sta la baza viitoarelor modele electrice de la Bentley.

Distribuie acest articol!