Grupul Jaguar Land Rover pregătește o restructurare profundă
06.05.2023
        
Distribuie acest articol!   

Confruntat cu o situație financială deloc comodă, Grupul Jaguar Land Rover se pregătește pentru o reorganizare din temelii, atât comercial, cât și industrial, odată cu lansarea de noi modele 100% electrice. Grupul britanic se restructurează prin crearea a trei mărci legate de Land Rover – Range Rover, Defender și Discovery -, la care se adaugă brandul Jaguar.

De asemenea, sunt planificate modificări semnificative ale unităților de producție, cu o investiție de 15 miliarde de lire sterline, prevăzută pentru următorii cinci ani.

Vor exista patru entități distincte: pe lângă Jaguar, al cărui director general va fi Rawdon Glover, vor mai fi Range Rover, director Geraldine Ingham, Defender și Discovery, conduse de Mark Cameron. Această strategie, numită „Reimagine”, va face posibilă dezvoltarea mai multor linii de produse, bazate pe filozofii diferite.

Range Rover va viza cele mai luxoase modele ale grupului, calitate deja specifică tuturor vehiculelor care poartă în prezent acest logo, de la Evoque la Range Rover. Discovery va reuni vehicule pentru familie și publicul larg, în timp ce Defender se va concentra pe modele specializate în off-roading. Cu toate acestea, sigla Land Rover va rămâne în continuare pe toate SUV-urile acestor trei noi divizii.

Noile modele vor fi construite pe arhitectura EMA, o platformă concepută exclusiv pentru modele electrice. Totodată, platforma MLA (Modular Longitudinal Architecture), utilizată la Range Rover și Range Rover Sport, și care va fi folosită pentru viitoarele variante termice, hibride și electrice, nu va fi abandonată imediat.

Următoarea etapă majoră pentru grup este lansarea noului Range Rover electric și a unui model intermediar complet electrificat, care va fi dezvăluit în 2025. În cele din urmă, până în 2030 toate gamele Range Rover, Discovery și Defender vor fi electrice.

La rândul său, Jaguar se va concentra pe vehiculele electrice cu poziționare sportivă. Aflată într-un declin accentuat în ultimul deceniu, marca trebuie să găsească o modalitate de relansare pe piața premium, pentru a concura cu șanse reale cu Mercedes, Audi și BMW.

Jaguar este pe cale să deschidă un nou capitol, cu trei modele „Modern Luxury”. Primul va fi un GT cu patru uși și autonomie de 700 km. Va fi oferit la un preț de aproximativ 100.000 de euro și va folosi o nouă arhitectură, numită JEA. Mai multe detalii vor fi dezvăluite în cursul acestui an. Vânzările vor începe în 2024, iar primele livrări sunt așteptate în 2025. Ulterior, mai multe modele electrice, SUV-uri, dar și limuzine premium, vor completa gama.

Distribuie acest articol!