Porsche Mission X. O nouă provocare pentru Nürburgring Nordschleife
23.06.2023
        
Distribuie acest articol!   

Recordul pe un tur, pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife, a fost mereu o mare provocare pentru constructorii de automobile sportive. Porsche și-a făcut un titlu de glorie din așa ceva, iar acum vrea să recidiveze.

De data aceasta, Porsche și-a propus să construiască cea mai rapidă mașină de pe Nürburgring Nordschleife, omologată legal.

În acest sens, constructorul german a realizat studiul de concept Mission X, o reinterpretare spectaculoasă a unui hypercar, cu uși în stil Le Mans, care se deschid în sus și spre în față și cu un grup motopropulsor electric de înaltă performanță și eficiență.

Mission X este un automobil cu două locuri cu aspect dramatic care și-a sărbătorit premiera pe 8 iunie 2023, în ajunul vernisajului expoziției „75 de ani de mașini sport Porsche”. Este o dată special, pentru că în urmă cu 75 de ani, exact pe 8 iunie 1948, 356 „Nr. 1” Roadster a devenit primul automobil cu numele Porsche care a primit autorizația generală de funcționare. Această dată a devenit data de naștere a celebrei mărci auto.

Măsurând aproximativ 4,5 metri lungime și doi metri lățime, conceptul Mission X este un hypercar relativ compact. Cu un ampatament de 2,73 metri, are dimensiunile unui Carrera GT sau 918 Spyder. În scopuri aerodinamice, are anvelope de dimensiuni mixte, cu roți de 20 de inchi în față și de 21 de inchi în spate.

Caroseria joasă, care are mai puțin de 1,2 metri înălțime, este finisată în Rocket Metallic, o culoare elegantă de vopsea, special creată pentru acest concept. O serie de elemente de design cu finisaj din țesătură de carbon se găsesc sub linia centurii.

Un detaliu deosebit este emblema Porsche modernizată, care își face debutul pe Mission X. Metal prețios periat, o structură tridimensională de tip fagure, o siluetă cabalină redesenată și o culoare aurie mai subtilă – la o privire atentă, acestea sunt noutățile emblemei.

Dincolo de carcasele scaunelor CFRP și centurile lor de siguranță în șase puncte integrate în monococă, alte paralele cu motorsport-ul includ volanul deschis, care are comutatoare de mod și padele pentru schimbarea vitezelor.

Un alt element important se găsește pe partea pasagerului, unde există un sistem de prindere de tip baionetă încorporat în tabloul de bord la care poate fi atașat un modul de cronometru. Pentru Mission X, Porsche Design a creat un astfel de modul special, cu afișaj analogic și digital. Ceasurile sunt proiectate atât pentru circuitele de curse, cât și pentru raliuri și pot afișa, printre alte informații, timpii pe tur sau datele vitale ale șoferului.

Porsche nu dă prea multe detalii tehnice, dar vorbește despre un raport putere – greutate de aproximativ un CP per kg, o forță aerodinamică semnificativ mai mare decât cea a actualului 911 GT3 RS și încărcare de aproximativ două ori mai rapidă decât la Taycan Turbo S.

Bateria este instalată central, în spatele scaunelor. Acest „aspect e-core” concentrează masa în centrul mașinii. Ca în cazul unei mașini cu motor central și propulsie convențională, aceasta oferă baza pentru o agilitate excelentă.

Sursa: comunicat de presă Porsche

Distribuie acest articol!