Ferrari este cel mai profitabil constructor de automobile din lume
07.08.2023
        
Distribuie acest articol!   

Profitul nu are neapărat legătură cu volumele de vânzări! O demonstrează Ferrari, care, în ciuda producției limitate și a unei scăderi foarte ușoare a vânzărilor, arată o sănătate de fier și chiar se mândrește cu titlul neoficial de cel mai profitabil constructor de automobile din lume.

Ferrari înregistrează o performanță financiară impresionantă, atingându-și toate obiectivele pentru prima jumătate a anului în curs. După un al doilea trimestru marcat de rezultate excepționale, constructorul italian a anunțat o creștere cu 33,5% a profitului net ajustat, ajungând la 334 de milioane de euro.

În ciuda acestui succes, livrările Ferrari au înregistrat o scădere ușoară de 2%, cu un total de 3.392 de vehicule vândute în întreaga lume în perioada aprilie-iunie. Cu toate acestea, CEO-ul mărcii, Benedetto Vigna, a salutat aceste rezultate remarcabile, subliniind marjele mari, care au permis grupului să-și revizuiască în creștere obiectivele pentru anul 2023.

Lista de comenzi este plină cu clienți din întreaga lume, perspectivele anunțându-se pozitive. Pentru întregul an, Ferrari se așteaptă acum la venituri de 5,8 miliarde de euro, față de 5,7 miliarde de euro, cât estimase inițial. Surplusul brut din exploatare (Ebitda) ajustat ar trebui să se situeze, de asemenea, între 2,19 și 2,22 miliarde de euro, față de 2,13 până la 2,18 miliarde de euro, anterior.

Ferrari are un plan strategic ambițios pentru 2026 și vizează vânzări de până la 6,7 ​​miliarde de euro. Pentru a realiza acest obiectiv, constructorul intenționează să lanseze 15 modele noi între 2023 și 2026, în timp ce primul său model complet electric va fi lansat în 2025.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Ferrari a înregistrat o creștere de 14,1% a cifrei de afaceri, ajungând la 1,47 miliarde de euro. Principala piață de desfacere pentru Ferrari rămâne zona formată din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde a înregistrat o creștere de 17,3% a livrărilor, totalizând 1.638 de vehicule pe parcursul trimestrului.

În schimb, livrările au scăzut cu 17,5% în America și cu 5% în regiunea China – Hong Kong – Taiwan. În ciuda acestor scăderi, veniturile realizate din vânzările de automobile și piese de schimb au crescut cu 14,9%.

Ferrari a beneficiat, de asemenea, de o creștere cu 20,3% a veniturilor din sponsorizări și vânzarea de accesorii, în principal datorită activității din Formula 1.

Cu toate acestea, veniturile din vânzările de motoare s-au redus cu 32,8%, la doar 27 de milioane de euro. Această scădere se explică prin scăderea livrărilor câtre Maserati, din cauza expirării contractului dintre cele două grupuri.

Distribuie acest articol!