”Lupta de clasă”: Tesla Model Y versus Dacia Sandero
25.08.2023
        
Distribuie acest articol!   

Pentru că tocmai am trecut de 23 august, o dată cu posibile semnificații nostalgice pentru unii, postarea de astăzi este, de fapt, o temă de meditație. Și nu este adresată neapărat acelora dintre noi care sunt deja încadrați în categoria ”50 plus”!…

Cine ar fi crezut, prin negura anilor 1980 și chiar mai apoi, în prima decadă de ”libertate”, că un brand auto românesc se va bate cândva, în viitor, pentru supremație în Europa?! Și că principalul rival va fi (ce ironie a sorții!) un model… american. Și nu orice fel de mașină americană, ci una electrică, pe baterii!

Pentru unii vremurile par că au luat-o razna, iar pentru alții sunt semnele unei noi ere. În mod cert, este un timp al schimbărilor. În industria auto, schimbarea se vede deja la tot pasul. Inclusiv în topurile de vânzări, unde ordinea de odinioară este bulversată.

Liderul tradițional, Volkswagen Golf, este în cădere liberă, iar lupta pentru supremație se dă între două modele complet diferite și din clase total opuse!

În timp ce noul lider european, Tesla Model Y, este un model pur electric destul de scump, urmăritorul este o familială termică, Dacia Sandero, nimeni alta decât cea mai ieftină mașină de pe piață!

Acestea sunt cele două modele reprezentative pentru ”lupta de clasă” de pe piața auto europeană. O luptă care relevă o polarizare destul de pronunțată.

De când a apărut pe piață, Tesla Model Y a obținut performanțe comerciale extraordinare în întreaga lume. Cel mai bine vândut automobil pe planetă, în primul trimestru al anului 2023, se regăsește deja printre modelele familiale favorite ale europenilor, conform cifrelor sintetizate de Jato Dynamics.

În prima jumătate din 2023 s-au vândut în total 136.564 de exemplare Tesla Model Y pe Bătrânul Continent, în creștere cu 204% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Urmăritorul este un model diametral opus ca politică de preț sau filozofie. Dacia Sandero s-a vândut în 123.408 de exemplare în aceeași perioadă (+27% față de prima jumătate a anului 2022). Spre deosebire de SUV-ul electric american, Sandero se cantonează în plaja de prețuri până în 15.000 de euro.

Ce-i drept, și Tesla Model Y oferă un raport preț – performanță extrem de competitiv în categoria sa, însă în cazul acesta prețul de plecare (înainte de deducerea bonusurilor ecologice oferite în Europa) este undeva spre 40.000 de euro.

Așadar, o adevărată luptă de clasă! Vom vedea, la finele anului 2023, cine se va impune ca noua regină a pieței auto de pe Bătrânul Continent – SUV-ul electric american sau populara citadină termică. …cine ar fi crezut?!

Sursa: Jato Dynamics

Distribuie acest articol!